جامعه امروز نیازمند طنز فاخر است

نایب‌رئیس جشنواره ملی تئاتر خندستان گفت: جامعه امروز نیازمند طنز فاخر است و همچنین فضای امروز روان‌شناختی جامعه اقتضا می‌کند به کمدی و طنز بیش از هر زمانی توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدصادق سجادزاده امروز _ چهارشنبه نوزدهم بهمن _ در نشست خبری برگزاری پنجمین جشنواره ملی تئاتر خندستان در پردیس هنر و رونمایی از پوستر این رویداد اظهار کرد: هنر یکی از ظرفیت‌های خوب برای گفت‌وگو و یک فرصت جدی برای نقد است.

وی تصریح کرد: امروز هم به گفت‌وگو و هم به طنز و کمدی نیاز داریم. بنابراین برای هر دو این نیازها می‌توانیم از هنر تئاتر بیشتر و بهتر استفاده کنیم و بهره ببریم. گفت‌وگویی که هم هنرمندانه و هم نقادانه باشد.

نایب‌رئیس جشنواره ملی تئاتر خندستان با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند طنز فاخر است، افزود: فضای امروز روان‌شناختی جامعه اقتضا می‌کند به کمدی و طنز بیش از هر زمانی توجه شود. تلاش مجموعه مدیریت شهری فراهم کردن فرصت‌ها و زیرساخت‌های لازم برای ارتقای آثار کمی و کیفی در عرصه فرهنگی و هنری است.

سجادزاده گفت: امروز با سرانه و استانداردهای هنری فاصله داریم و همه تلاش و همت مدیریت شهری گسترش و توسعه این دست فضاهاست که امیدواریم رویداد ملی خندستان بتواند در این زمینه موثر باشد و این کمبودها را جبران کند.

وی ادامه داد: اصفهان مملو از برندهای مختلف فرهنگی و هنری است و کار کردن برای این دیار ارزشمند است. اتفاقات و رخدادهای ملی و بین‌المللی خوبی می‌تواند در اصفهان و برای اصفهانی‌ها رقم بخورد و البته تحقق این مهم، نیاز به کمک و یاری فعالان رسانه و خبرنگاران دارد.

نایب‌رئیس جشنواره ملی تئاتر خندستان اضافه کرد: تلاش ما خنداندن مردم است. همچنین تلاش می‌کنیم با همکاری مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره ملی خندستان در تقویم رویدادهای هنری کشورمان به‌عنوان یک رویداد ملی ثبت شود.

ارسال ۱۲۱ اثر نمایشی به دبیرخانه خندستان

علی دادفر، مدیر مجموعه تالار هنر شهرداری اصفهان و مسئول دبیرخانه رویداد طنز خندستان، در ادامه گفت: تا این لحظه ۸۵ اثر صحنه‌ای و ۳۶ تئاتر بیرونی با موضوع آزاد و زاینده‌رود به دبیرخانه جشنواره خندستان رسیده است.

وی تصریح کرد: تا تاریخ بیست‌وپنجم بهمن جاری، برای ارسال آثار بخش زاینده‌رود فرصت باقی است.

پخش زنده خندستان از رسانه ملی

علی عطریان، دبیر اجرایی جشنواره طنز خندستان، اظهار کرد: مذاکره با صداوسیمای مرکز اصفهان برای پخش زنده اتفاقات جشنواره خندستان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی در سطح شهر و سایر استان‌ها برای حضور مردم در ایام برگزاری جشنواره در دهه اول اسفندماه مقارن با اعیاد شعبانیه انجام خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره طنز خندستان گفت: در دوره‌های قبلی جشنواره خندستان تاکید بر محور پژوهش و نمایش‌نامه بود، اما در این دوره تمرکز اصلی بر اجرای تئاترهای طنز و کمدی است.

به گزارش ایمنا، در حاشیه برگزاری نشست خبری پنجمین دوره برگزاری جشنواره ملی تئاتر خندستان و در حضور جمعی از مسئولان و پیشکسوتان هنر نمایش، از پوستر این رویداد رونمایی شد.

کد خبر 639962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.