بیشتر افراد مبتلا به آنفلوانزا درگیر مشکلات زمینه‌ای هستند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که از هر ۱۰ فرد بستری شده در بیمارستان به دلیل بیماری آنفلوانزا، ۹ نفر درگیر حداقل یکی از مشکلات زمینه‌ای هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری آنفلوانزا در بعضی شرایط باعث بروز مشکلات مزمن می‌شود، حتی ممکن است برخی افراد مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شوند یا حتی جان خود را از دست بدهند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که از هر ۱۰ فرد بستری شده در بیمارستان به دلیل بیماری آنفلوانزا، ۹ نفر درگیر حداقل یکی از مشکلات زمینه‌ای هستند.

بیماری‌های زمینه‌ای که معمولاً بزرگسالان را در معرض عوارض ناشی از آنفلوانزا قرار می‌دهد شامل بیماری قلبی، سابقه سکته مغزی، دیابت نوع اول یا دیابت نوع دوم، چاقی، بیماری مزمن ریوی مانند آسم، فیبروز کیستیک و بیماری انسدادی مزمن ریه می‌شود.

بزرگسالانی که درگیر بیماری‌های قلبی عروقی هستند به میزان قابل‌توجهی در معرض عوارض بیماری آنفلوانزا قرار دارند. برای نمونه، در صورتی که به بیماری قلبی مبتلا هستید و واکسن آنفلوانزا را نیز دریافت نکرده‌اید، شش برابر بیشتر از دیگران در معرض سکته قلبی در طول بیماری آنفلوانزا قرار دارید.

به گفته متخصصان، علاوه بر اینکه لازم است افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند، اعضای خانواده و افراد نزدیک به آن‌ها نیز باید این واکسن را دریافت کنند. بسیاری از مشکلات زمینه‌ای یادشده خطر بروز عوارض جانبی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است واکسن کرونا را نیز به موقع دریافت کنید.

کد خبر 639561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.