کاربرد ارزهای دیجیتال در زندگی امروز چیست؟

سال‌های اولیه‌ی پیدایش کامپیوترها شاید عموم مردم انتظار چنین رشد سریعی را درمورد این اختراع جدید نداشتند اما در کمتر از دو دهه این دستگاه‌های تازه‌وارد تقریبا در جزئی‌ترین جنبه‌های زندگی روزمره‌ی ما جا خوش کرده بودند.

کمی بیشتر از یک دهه قبل نیز اتفاق تازه‌ای در بازارهای مالی رخ داد که نه تنها اعتمادی به آن وجود نداشت بلکه دستمایه شوخی میان کاربران فضای مجازی هم شده بود؛ ارز دیجیتال یا رمزارز تازه‌واردی که حالا نسل آینده‌ی پول‌های رایج شناخته می‌شود.

ارز دیجیتال یا به اصطلاح انگلیسی آن «کریپتوکارنسی Cryptocurrency» شکل جدیدی از پول است که رمزنگاری شده و در فضای دیجیتالی پردازش، ذخیره و معامله می‌شود. معامله و خرید ارز دیجیتال در شبکه‌ای با عنوان بلاکچِین انجام می‌شود که به واسطه‌ی ویژگی‌های این شبکه، امنیت و شفافیت بسیار بالایی دارد.

هدف از پیدایش این شکل از پول، حذف کردن واسطه‌های متمرکز (بانک‌ها)، سریع و درنتیجه معاملات مستقیم با کارمزدهای تراکنش بسیار ناچیز یا صفر بود. درواقع شبکه بلاک‌چین با کنترل و پردازش تراکنش‌های مالی در این شبکه و حذف بانک‌ها بعنوان واسطه کلیه کارها را در یک بازار غیرمتمرکز و توسط خود کاربران مدیریت می‌کند.

اگر هنوز هم خرید ارز دیجیتال موضوع قابل اعتمادی برای شما نیست باید بگوییم دیر یا زود مجبور به پذیرش این شکل جدید از پول خواهید بود چرا که تا همین لحظه نیز رمز ارزها در جنبه‌های مختلفی از زندگی ما حضور پیدا کرده‌اند. اگر فکر می‌کنید خرید ارزهای دیجیتال اشتباه افراد جاه‌طلب است این مطلب برای شما نوشته شده. قرار است در این مقاله میزان قدرت و نفوذ ارزهای مجازی را در سطح زندگی روزمره‌مان مرور کنیم.

کاربرد ارزهای دیجیتال در زندگی امروز چیست؟

انواع کاربردهای روزمره ارزهای دیجیتال

با شناخته شدن هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال و گسترش معاملات آن‌ها در بازار دیجیتال کاربردهای آن‌ها نیز درحال توسعه و متنوع شدن است. امروز، خرید و فروش ارز دیجیتال تنها با هدف کسب سود اتفاق نمی‌افتد و جنبه‌های تازه‌ای برای استفاده از این ابداع شگفت‌انگیز رونمایی شده است. در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را عنوان کردیم.

درآمدزایی، اولین و مهم‌ترین کاربرد رمز ارزها

همانطور که انتظار می‌رود اولین و مهم‌ترین کاربرد ارزهای دیجیتال برای درآمدزایی است. تنها راه کسب درآمد از رمز ارز ها ترید کردن آن نیست. در ادامه چند نمونه از روش‌های رایج کسب درآمد از رمز ارزها را عنوان می‌کنیم.

ماینینگ : ماین کردن درواقع کمک به سیستم بلاک‌چین برای پردازش تراکنش‌های انجام شده در این شبکه و دریافت پاداش بصورت کوین در قبال این پردازش است. اگرچه این روش در ابتدای راه فعالیت ارزهای دیجیتال بسیار سودآور و رایج بود اما دیگر ماینینگ به روش خانگی سودآوری لازم را ندارد.

ترید کردن :‌ معامله رمز ارز در یک بازار پر نوسان چیزی است که علاقمندان به معاملات مالی را به سرعت به خود جذب می‌کند. نوسانات بالا هرچند ریسک سودآوری را بالا می‌برد اما فرصتی بی‌نظیر برای کسب سودهای کلان نیز ایجاد می‌کند.

فروش فضای ذخیره سازی : اجاره دادن فضای خالی هارددیسک در ازای دریافت رمز ارز یکی از اتفاقات عجیب در دنیای اینترنت است. راهکارهای ذخیره‌سازی ابری مبتنی بر شبکه بلاک چین فرصتی فراهم کرده است تا با اجاره دادن فضای هارددیسک‌ها بتوانید بصورت رمز ارز پاداش دریافت کنید.

دریافت رمز ارز در ازای خدمات : رواج خرید و فروش رمز ارز و عدم وجود محدودیت در تبادل آن‌ها باعث شده دریافت رمز ارز بعنوان یک سیستم پرداخت دستمزد در فضای مجازی به خوبی جا بیافتد. دریافت ارز دیجیتال در ازای تولید محتوا یکی از روش‌های رایج است. پلتفرم Steemit پیشتاز این روش پرداخت در جهان است.

ارز دیجیتال، رسانه و سرگرمی : بازی کردن و دریافت پاداش بصورت رمز ارز نیز یکی از تازه‌ترین کاربردهای ارزهای دیجیتال به منظور کسب درآمد است و در آینده به سرعت جایگزین سایر روش‌ها خواهد شد.

کاربرد ارزهای دیجیتال در زندگی امروز چیست؟

سرمایه گذاری با ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی کسب و کارها و استارتاپ‌های تکنولوژی محور در سال‌های اخیر بوده است. فرصتی که پیش از این تنها در اختیار سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و انجل‌اینوستورها بود حالا در یک بازار آزاد در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

کوین‌های دیجیتالی همچون ICO با هدف پشتیبانی از یک استارتاپ توانسته‌اند طی زمان کوتاهی سود کلانی را برای سرمایه‌گذاران رقم بزنند و بنیان‌گذاران این استارتاپ را نیز به خوبی حمایت کنند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال بعنوان یک سیستم مالی پیشرفته

ویژگی‌های بازار فروش و خرید ارزهای دیجیتال آن را تبدیل به یک سیستم مالی دلخواه و متمایز کرده است. نگاهی کنیم به برخی از ویژگی‌های این سیستم مالی:

معامله بدون مرز : برای معامله ارز دیجیتال، هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. چیزی که در پیشرفته‌ترین سیستم‌های بانکی دنیا نیز با محدودیت‌های مختلفی روبروست.

انتقال پول با کارمزد ناچیز یا صفر : وجود واسطه در تبادلات بانکی باعث شده انتقال پول حتی در یک شبکه بانکی نیز کارمزدهایی برای کاربران به همراه داشته باشد. این موضوع در شبکه بلاک چین بی‌معنی است و تراکنش‌ها در این شبکه هیچ هزینه‌ای ندارند.

تراکنش ناشناس : سیستم غیرمتمرکز شبکه بلاکچین اجازه نقل و انتقال پول به صورت ناشناس را در اختیار کاربرانش قرار داده است.

حواله های غیرنقدی : کاربرد تازه‌ای که شرکت SureRemit برای رمزارزها پیدا کرده امکان پرداخت شارژهای اینترنت و پرداخت قبوض با استفاده از توکن‌های بومی است.

دور زدن تحریم‌ها : یکی از کاربردهای خرید و فروش رمز ارز دور زدن تحریم‌ها بدلیل ناشناسی و عدم محدودیت جغرافیایی است.

دریافت وام : سپرده‌گذاری و دریافت سود یا وام یکی از راهکارهای تازه‌ای است که در پروژه‌های ارز دیجیتال دنبال می‌شود و با استقبال کاربران مواجه شده است..

معامله ارز دیجیتال برای خرید از فروشگاه‌ها

شاید ساده‌ترین و ترندترین کاربرد ارزهای دیجیتال، استفاده از آن به جای ارزهای فیات (کاغذی) است. فروشگاه‌ها، هتل‌ها و برندهای مختلفی امکان پرداخت از طریق رمز ارزها را فراهم کرده‌اند.

با خرید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن می‌توانید از این دارایی برای پرداخت‌های مختلف خدمات و محصولات در فضای وب نیز استفاده کنید.

کد خبر 639555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.