استفاده از تکنولوژی چه تاثیری بر عملکرد مغز کودکان دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عملکرد مغز کودکانی که زمان زیادی به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنند، ضعیف‌ می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سنگاپوری به منظور بررسی تاثیر نگاه کردن به نمایشگرهای گجت‌های مختلف بر نحوه عملکرد مغز کودکان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۰۶ کودک را از زمان تولدشان مورد ارزیابی قرار دادند. زمانی که نوزادان به مرز ۱۲ ماهگی رسیدند، والدین زمانی که آن‌ها صرف نگاه کردن به نمایشگرها می‌کردند را ثبت کردند.

بر این اساس نوزادان به چهار دسته تقسیم شدند؛ افرادی که در طول هفته کمتر از یک ساعت به صفحه‌نمایش نگاه می‌کردند، نوزادانی که یک تا دو ساعت در هفته را صرف نگاه کردن به نمایشگر می‌کردند، برای گروه سوم و چهارم نیز این زمان به ترتیب بین دو تا چهار ساعت و بیش از چهار ساعت مشخص شد سپس محققان عملکرد ذهنی این نوزادان را در سن ۱۸ ماهگی تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوزادانی که بیشتر از دیگران به صفحه‌نمایش دستگاه‌های مختلف نگاه می‌کردند توانایی شناختی ضعیف‌تری داشتند. پژوهشگران کودکان شرکت‌کننده در مطالعه را در سه مرحله ۱۲ ماهگی، ۱۸ ماهگی و ۹ سالگی ارزیابی کردند و متوجه شدند که هرچه کودکان زمان بیشتری را صرف گجت‌های مختلف کنند، دچار اختلالات در عملکرد شناختی می‌شوند.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Pediatrics منتشر شده است.

کد خبر 639007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.