عالمان دین اجازه نمی‌دهند دشمن فرصت تعرض پیدا کند

مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: عالمان شیعه مرزبانانی هستند که در همان نقطه و فضایی که دشمن برای تعرض سنگر گرفته است، دربرابر دشمن سنگر گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید حسین بهشتی‌نژاد امروز _ پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ _ در همایش تقدیر از هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان در خیمه حسینی گلستان شهدا، اظهار کرد: انتخاب زمان و مکان برگزاری تقدیر از «آیت‌الله شیخ اسدالله جوادی» در دهه فجر و گلستان شهدا جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی با اشاره به حدیثی از معصوم (ع) تصریح کرد: عالمان شیعه مرزبانانی هستند که در همان نقطه و فضایی که دشمن برای تعرض سنگر گرفته است، دربرابر دشمن سنگر گرفته‌اند، آن هم نه به‌صورت منفعل، بلکه به‌شکل دفاع منعی فعالیت و تلاش دارند.

مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: عالمان و بزرگان دین اجازه نمی‌دهند دشمن فرصت تعرض پیدا کند و آن‌هایی را که مسیر الهی و انسانی در پیش گرفته‌اند به خروج بکشاند.

وی اظهار کرد: یکی از امامان بزرگوار می‌فرمایند فضیلت این عالمان هزاران بار بالاتر از سربازانی است که در مرزها پیکار می‌کنند. چراکه سربازی که در مرز می‌جنگد، از ابدان دفاع می‌کند، اما عالم همواره در حال دفاع از دین است.

آیت‌الله بهشتی‌نژاد با بیان اینکه آیت‌الله جوادی حدود ۷۰ سال در سنگر مرزبانی شیعه در کسوت روحانی دفاع و تلاش مداوم داشته است، افزود: ابتدا باید دید خاستگاه وجودی و زندگی این شخصیت بزرگوار و نحوه بالندگی او چگونه بوده که به این درجه از علم و معرفت الهی رسیده است.

وی تصریح کرد: ازجمله توفیقات آیت‌الله جوادی کسب فیض و درس از محضر استادان و مربیان بزرگواری همچون حاج آقا رحیم ارباب است. علاوه بر این، سینه پراسرار ایشان بقیةالسلف بسیاری از همان استادان و هم‌بحث‌های این بزرگوار است.

مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: آیت‌الله جوادی تنها در مباحث علمی نبود که نزد بزرگان تلمذ کرد، بلکه همین مصاحبت او با این عالمان بود که تاثیرگذاری او را ازنظر علمی، اخلاقی و معنوی در جامعه به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: سال‌ها و قرن‌های متمادی است که می‌گذرد و روحانیت همواره نقطه اتکای مردم بوده است. معاشرت با عالم تکبر را می‌برد و ریا را به اخلاص بدل می‌کند، بدخوانی و دشمنی را به خیرخواهی تبدیل می‌کند و اگر رغبتی به مادیات باشد، همین معاشرت و مصاحبت آن را به زهد بدل می‌کند و آیت‌الله جوادی همه این امتیازات را دارند.

به گزارش ایمنا، در این همایش، از کتاب «زندگی‌نامه آیت‌الله اسدالله جوادی»، هفتمین چهره ماندگار تبلیغی استان اصفهان، رونمایی شد. همچنین حاضران به مقام دو فرزند شهید ایشان به نام‌های «مرتضی و غلامحسین» و دیگر شهدای انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.

کد خبر 638449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.