کتاب «آموزه‌های اخلاقی مثنوی معنوی» منتشر شد

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از چاپ کتاب «آموزه های اخلاقی مثنوی معنوی» از سوی انتشارات این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله بابایی اظهار کرد: کتاب «آموزه‌های اخلاقی مثنوی معنوی» اگرچه با عنوان «آموزه‌های اخلاقی در مثنوی معنوی و تطبیق آن با آیات و روایات» آغاز شد، اما فقط شامل اشاراتی بر چند آموزه اخلاقی است که از آن‌ها در مثنوی معنوی نام برده شده است و بررسی و تحقیق همه آموزه‌های این کتاب ارزشمند، اقدامی بزرگ است که در این مختصر نمی‌گنجد.

وی افزود: آنچه در این کتاب بررسی شده است، بیشتر تطبیق کلام مولانا با آیات و روایات اسلامی است و درباره هر آموزه اخلاقی، آیه یا روایتی متناسب با آن آورده شده که احتمال دارد مولانا از این آیه و روایت در سرودن ابیات خود الهام گرفته باشد.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در این کتاب فقط به بحث و بررسی سه قوه «عقل، غضب و شهوت» پرداخته شده است که در نزد عالمان اخلاق، سرچشمه صفت‌های فضیلت و رذیلت هستند و برای هرکدام، چند صفت به‌عنوان نمونه ذکر شده است که دارای ویژگی در آن قوه هستند.

کتاب «آموزه‌های اخلاقی مثنوی معنوی» تألیف علی بورونی در ۲۵۵ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۲ هزار تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.

کد خبر 557003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.