غذاهای فوق ‌فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق‌ فرآوری شده باعث می‌شود خطر ابتلا به سرطان افزایش پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، غذاهای فوق‌‬ فرآوری شده به مواد غذایی گفته می‏‌شود که به نحوی از شکل طبیعی خود خارج شده باشد، این مواد غذایی معمولاً حاوی مواد افزودنی زیادی مانند شکر، نمک، چربی و رنگ‌های مصنوعی هستند. گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی ارتباط بین مصرف غذاهای فوق‌‬ فرآوری شده و خطر ابتلاء به سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی تقریباً ۲۰۰ هزار فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درخواست شد پرسشنامه‌ای در مورد رژیم‌غذایی خود تکمیل کنند. علاوه بر این، محققان احتمال بروز ۳۴ نوع سرطان و مرگ‌ومیر ناشی از آن‌ها را در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای فوق فرآوری شده خطر ابتلاء به سرطان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. هر ۱۰ درصد افزایش میزان مصرف غذاهای فوق فرآوری شده در رژیم غذایی، خطر کلی ابتلاء به سرطان را دو درصد و مرگ‌ومیر ناشی از سرطان را تا شش درصد افزایش می‌دهد.

به گفته پژوهشگران، غذاهای فوق فرآوری شده دارای مقدار زیادی کالری هستند، بنابراین خطر چاقی را افزایش می‌دهند. چاقی نیز خود عامل خطری برای ابتلاء به سرطان است. علاوه بر این، غذاهای فوق فرآوری شده حاوی مقدار زیادی مواد شیمایی است که باعث بروز انواع سرطان می‌‎شود.

نتایج این مطالعه در مجله eClinical Medicine منتشر شده است.

کد خبر 638390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.