نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تلفیق برنامه هفتم انتخاب شدند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از انتخاب امیرحسین بانکی‌پور، عادل پیغامی و سعیدرضا عاملی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تلفیق برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه اظهار کرد: قبل از برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای معین برگزار شد و در این جلسه برگزاری جایزه جهانی امام خمینی (ره) مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: مفاهیمی در ضمن انقلاب رشد کرده است و می‌توان آنها را به عنوان ارزش‌های انقلاب اسلامی نسبت داد، بر این اساس این مفاهیم باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود. برای کسانی که از شخصیت‌ها و مراکز برجسته باشند و بتوانند این مفاهیم را به خوبی منتشر کنند، جایزه جهانی امام خمینی (ره) در نظر گرفته می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد جایزه جهانی امام خمینی (ره) دو سال یک‌بار به افراد و موسساتی که فعالیت در ساحت علمی اندیشه‌ها یا سیره عملی امام خمینی (ره) داشته باشند، تعلق گیرد.

خسروپناه گفت: دبیرخانه جایزه درباره زمان برگزاری این جایزه جهانی تصمیم‌گیری خواهد کرد. در شورای معین اساسنامه این جایزه را مصوب کردیم. اگر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تا دو هفته آینده اعتراض یا نقدی نداشته باشند. این اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: همچنین پیش از دستور جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی از همکاران گزارش‌های خوبی از جشنواره‌های فجر ارائه دادند. در این زمینه گزارش‌هایی از جایزه جلال، جشنواره شعر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره هنرهای تجسمی و فیلم فجر و سایر برنامه‌هایی که در دهه فجر برگزار می‌شود، ارائه شد که مورد استقبال اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: دستور اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث درباره سیاست‌ها و ضوابط کیفیت‌بخشی به زیرنظام تعلیم و تربیت بود که بسیار کلیدی است، به‌خصوص با وضیعتی که هم‌اکنون داریم و در سال‌های آینده شاهد بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان خواهیم بود؛ البته این بحث فعلاً در جلسات شورا ادامه خواهد داشت.

خسروپناه ادامه داد: در این مسیر موضوعاتی مانند بهبود نظام جذب و بهبود شغل معلمی، ساماندهی نظام سنجش و پذیرش معلم، نظام مستمر ارزشیابی علمی معلمان، ارتقای نظام تربیت معلم، ارتقای نظام‌نامه فرهنگی در سه سطح دانشجویان، معلمان و کارکنان و اساتید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه امیرحسین بانکی‌پور، عادل پیغامی و سعیدرضا عاملی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تلفیق برنامه هفتم انتخاب شدند، همچنین محمدرضا مخبر دزفولی، سعیدرضا عاملی، ایمان افتخاری، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان اعضای کمیسیون دائمی هیئت امنای دبیرخانه منصوب شدند.

کد خبر 638374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.