افراد مبتلا به اوتیسم درد زیادی را تجربه می‌کنند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً درد بیشتری را نسبت به دیگران احساس می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باور غالب مردم این است که مبتلایان به بیماری اوتیسم نسبت به درد بی‌تفاوت هستند به همین دلیل تمایل به خودآزاری دارند، اما این فرضیه لزوماً درست نیست. این نوع خودآزاری معمولی ناشی از تلاش‌های فرد بیمار برای سرکوب درد است، این افراد به خود صدمه می‌زنند تا بتوانند به صورت ناخودآگاه درد را مهار کنند.

گروهی از محققان به منظور بررسی شدت درد تجربه شده در میان افراد مبتلا به اوتیسم مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۵۲ بزرگسال مبتلا به اوتیسم را با ۵۲ فرد سالم مقایسه کردند. محققان از آزمون‌های روان-فیزیکی به منظور ارزیابی درد و بررسی ارتباط بین محرک و پاسخ استفاده کردند. آن‌ها با استفاده از کامپیوتر مدت و شدت محرک را کنترل می‌کردند و از فرد مورد آزمایش درخواست می‌کردند درد خود را در مقیاس صفر تا ۱۰۰ رتبه‌بندی کند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً درد بیشتری را تجربه می‌کنند. مکانیسم سرکوب درد مورد استفاده توسط آن‌ها موثر واقع نمی‌شود، بنابراین آسیب بیشتری به خود می‌رسانند. انتظار می‌رود که نتایج مطالعاتی از این قبیل به پزشکان و متخصصان در این زمینه کمک کند تا بتوانند به بهبود شرایط مبتلایان به اوتیسم کمک کنند.

نتایج این مطالعه در مجله PAIN منتشر شده است.

کد خبر 638123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.