آغاز بزرگ‌ترین طرح اسقاط خودروهای فرسوده در لندن

صادق‌خان، شهردار لندن، مبلغ ۱۱۰ میلیون پوند را به آغاز طرح اسقاط خودروهای فرسوده با هدف کمک به کسب‌وکارها، نهادهای خیریه و ساکنان کم‌درآمد یا دارای معلولیت اختصاص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بریتانیا تاکنون بودجه‌های بالایی را در اختیار شهرهایی نظیر بیرمنگام، بریستول و پورتسموث قرار داده است تا مدیران از آن برای کمک به مردم به منظور اسقاط خودروهای فرسوده بهره بگیرند، با این حال پایتخت انگلیس هیچ کمک‌هزینه‌ای برای این منظور از دولت دریافت نکرده است. به همین دلیل، صادق‌خان تصمیم گرفته است بدون چشمداشت به حمایت مالی دولت، بزرگترین طرح اسقاط خودروهای فرسوده را در سراسر بریتانیا آغاز کند و از این طریق به پشتیبانی مالی از افراد نیازمند و نهادهای خیریه بپردازد.

در این راستا، شهروندان کم‌درآمد و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی می‌توانند پس از ثبت‌نام تا دو هزار پوند برای اوراق خودروها یا دوچرخه‌های فرسوده خود دریافت کنند که این مبلغ برای نهادهای دولتی، مؤسسه‌های خیریه و صاحبان مشاغل تا ۹۵۰۰ پوند قابل افزایش خواهد بود. شهردار لندن هدف خود از این اقدام را نه‌تنها حمایت از افراد آسیب‌پذیر و کم‌درآمد شهر معرفی کرده است، بلکه در نظر دارد از این طریق به تسهیل توسعه مناطق کم‌انتشار در سراسر پایتخت انگلستان نیز کمک کند.

آغاز بزرگ‌ترین طرح اسقاط خودروهای فرسوده در لندن

شهروندان پس از دریافت کمک‌هزینه می‌توانند برای جایگزینی یا نوسازی خودروهای فرسوده خود با بالاترین میزان تأثیر بر آلودگی هوا اقدام کنند که صادق‌خان از معرفی نیروهای کار ویژه‌ای برای این منظور خبر داده است.

اداره حمل‌ونقل لندن نیز حمایت خود از طرح جدید صادق‌خان را اعلام کرده و مدعی شده است خدمات ویژه و مضاعفی را به شهروندان برای نیل به این هدف ارائه خواهد داد. در واقع، از این پس ساکنان لندن قادر خواهند بود از تخفیف‌های ویژه به ازای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه‌ها و اسکوترهای اشتراکی برای عبور و مرور خود در داخل شهر بهره‌مند شوند.

جالب است بدانید که پس از پیاده‌سازی طرح مناطق کم‌انتشار و اعمال جریمه‌های سنگین برای رانندگان خودروهای دارای انتشار بالای گازهای آلاینده، بسیاری از شهروندان لندن اقدام به جایگزینی وسایل نقلیه خود با خودروهای سبز کرده‌اند و به همین دلیل، افراد بسیاری نیاز به دریافت کمک‌هزینه جدید نخواهند داشت.

کد خبر 638068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.