تشخیص زودهنگام افسردگی چگونه ممکن است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تغییرات در الگوهای گفتاری به تشخیص زودهنگام افسردگی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یک اختلال روانی است؛ تشخیص به موقع و دقیق این بیماری می‌تواند به درمان و کنترل آن کمک کند. فرد مبتلا به افسردگی علائمی مانند احساس پوچی و ناامیدی همچنین کمبود انرژی را تجربه می‌کنند و از انجام دادن فعالیت‌هایی که پیش از این برای وی لذت‌بخش بوده است، لذتی نمی‌برد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین تغییرات در الگوهای گفتاری و افسردگی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۱۸ بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند، میانگین سنی افراد شرکت‌کننده در مطالعه تقریباً ۲۴ سال بود. از این افراد خواسته شد که یک پرسشنامه در مورد علائم افسردگی تکمیل کنند. نمرات بالاتر در این پرسشنامه نشان‌دهنده افسردگی بوده است. افراد شرکت‌کننده در مطالعه آزمون دیگری برای ارزیابی قدرت تمرکز و پردازش داده‌ها انجام دادند.

پژوهشگران قدرت صحبت کردن افراد را ارزیابی کردند. بدین منظور از آن‌ها خواسته شد درباره یک رویداد مثبت و همچنین یک رویداد منفی به مدت یک دقیقه صحبت کنند. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۲۵ نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر افسردگی هستند، این افراد کمتر از شرکت‌کنندگانی که به افسردگی مبتلا نیستند صحبت می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی در نمونه‌های بدون تشخیص بالینی افسردگی، تغییرات در الگوهای گفتاری با احتمال ابتلا به افسردگی مرتبط است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات در الگوهای گفتاری نشان می‌دهد که فرد احتمالاً در آینده درگیر افسردگی خواهد شد. محققان معتقدند که لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله BMC Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 637310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.