تاثیر مدیتیشن عمیق بر ارتقای سلامت افراد

یک نوروفیزیولوژیست گفت: مدیتیشن عمیق و منظم که طی چندین سال انجام می‌شود، ممکن است به تنظیم میکروبیوم روده کمک کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری جسمی و روانی را کاهش دهد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیتیشن عمیق و منظم که طی چندین سال انجام می‌شود، ممکن است بتواند به تنظیم میکروبیوم روده کمک کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری جسمی و روانی را کاهش دهد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در این زمینه، افزود: بر اساس نتایج تحقیقات مشخص شد، میکروب‌های روده‌ای در گروهی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، تفاوت قابل توجهی با میکروب‌های روده‌ای سایر افراد دارند و کمتر با اضطراب، افسردگی و بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط هستند.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که میکروبیوم روده می‌تواند بر خلق‌وخو و رفتار از طریق محور روده-مغز تأثیر بگذارد، این شامل پاسخ ایمنی بدن، سیگنال‌دهی هورمونی، پاسخ استرس و عصب واگ و جزو اصلی سیستم عصبی پاراسمپاتیک است که بر مجموعه‌ای از عملکردهای حیاتی بدن نظارت می‌کند.

وی اضافه کرد: مدیتیشن به طور فزاینده‌ای برای کمک به درمان اختلالات سلامت روان، مانند افسردگی، اضطراب، سوءمصرف مواد، استرس آسیب‌زا، اختلالات خوردن همچنین دردهای مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صفری گفت: به گفته محققان، مشخص نیست که آیا مدیتیشن عمیق و منظم می‌تواند ترکیب میکروبیوم روده را نیز تغییر دهد یا خیر، از این‌رو در راستای تلاش برای یافتن این موضوع، محققان نمونه مدفوع و خون ۳۷ نفر از افرادی که مدیتیشن عمیق انجام می‌دادند را بررسی کردند.

کد خبر 636968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.