ایجاد پارک‌های جدید در سراسر بخارست

شورای شهر بخارست، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی، از بازسازی پارک‌های موجود و ایجاد چندین پارک جدید در سرتاسر شهر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر بخارست اعلام کرد که تاکنون چندین پروژه برای افتتاح پارک‌های جدید در سطح شهر به مرحله اجرا درآمده است و کل پارک‌های موجود نیز قرار است بازسازی شود.

شورا از ایجاد پارک بزرگی در امتداد راه‌آهن سابق منطقه شش خبر داد که بیش از ۲۰ سال متروکه مانده است و اعلام کرد فاز اول ایجاد آن که در ماه می ۲۰۲۲ آغاز شده بود، رو به اتمام است. شهردار منطقه از این پارک به‌عنوان یک پروژه بازآفرینی شهری یاد کرد و از افتتاح آن در تابستان ۲۰۲۴ خبر داد.

شهردار منطقه چهار بخارست نیز از تکمیل پارک جدیدی به وسعت بیش از ۲۷ هزار متر مربع تا تابستان جاری خبر داد که عملیات ایجاد آن‌ها در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده بود. وی از ایجاد یک مرکز فرهنگی و یک پارکینگ گسترده زمینی به‌عنوان بخشی از پروژه این پارک بزرگ نام برد که به شورای شهر در دستیابی به اهداف تفریحی-فرهنگی خود کمک خواهد کرد.

ایجاد پارک‌های جدید در سراسر بخارست

شورای شهر بخارست همچنین اعلام کرد که از ابتدای آگوست ۲۰۲۲ اسناد مربوط به بازسازی پارک‌های موجود را با سرمایه‌ای بالغ بر ۴۷ میلیون لئوی رومانی (۹.۴ میلیون یورو) به تصویب رسانده است و در حال حاضر تنها لازم است شهرداری بخارست مجوزهای ساخت‌وساز را صادر کند. شورای شهر تأکید کرد که تخمین زده می‌شود از زمان آغاز بازسازی‌ها، روند تکمیل کار سه سال طول بکشد.

شهردار منطقه دو بخارست اعلام کرد که عملیات بازسازی پارک‌های این منطقه از اواخر سال گذشته آغاز و تاکنون زمین‌های بازی قدیمی جایگزین شده است.

وی خاطرنشان کرد که سایر اقدامات بازسازی از سال جاری آغاز می‌شود و شهرداری منطقه دو در حال حاضر درگیر دریافت مجوزهای لازم برای آغاز کار پارک‌های منطقه خود است.

شورای شهر بخارست همچنین از پروژه‌ای در زمینه یکپارچه‌سازی سواحل دریاچه شهر رونمایی و تصریح کرد که آغاز آن به تخصیص پول در بودجه ۲۰۲۳ شهرداری بستگی دارد.

کد خبر 636398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.