تاثیر مثبت داروی سرفه بر بیماری پارکینسون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی سرفه "آمبروکسل" می‌تواند به بهبود بیماری پارکینسون کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی است که ژنتیک و عوامل محیطی باعث بروز آن می‌شود. چهار نشانه اولیه بیماری پارکینسون شامل لرزش، ماهیچه‌های سفت شده، اختلال در کنترل ارادی حرکتی و اختلال در تعادل و تغییر در وضعیت بدن می‌‎شود. متخصصان معتقدند که بیماری پارکینسون به دلیل تجزیه یا مرگ سلول‌های عصبی در قسمتی از مغز که حرکت را کنترل می‌کند، ایجاد می‌شود.

گروهی از محققان دانشگاه کالج لندن با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که داروی سرفه آمبروکسل سطوح GCase را افزایش می‌دهد، این پروتئین به سلول‌ها اجازه می‌دهد پروتئین‌های زائد مانند آلفا سینوکلئین که نشانگر زیستی بیماری پارکینسون است را از بین ببرند. به نظر می‌رسد که این دارو نه تنها برای افرادی که جهش ژنتیکی برای ابتلا به پارکینسون دارند، بلکه برای افرادی که این جهش را ندارند نیز مفید است.

به گفته محققان، داروی آمبروکسل بیش از سه دهه است که در بیش از ۵۰ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق پژوهش‌های انجام شده، آمبروکسل باعث افزایش سطح GCase در بیماران مبتلا به پارکینسون شده است. میزان پروتئین یادشده در مغز بیماران مبتلا به پارکینسون با و بدون جهش ژنتیکی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین پژوهشگران در حال بررسی داروی سرفه آمبروکسل به عنوان یک روش درمانی احتمالی برای بیماری پارکینسون هستند.

کد خبر 636288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.