طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت اسکندر کباب ترکیه ای + آموزش سس گوجه فرنگی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ اسکندر کباب ترکیه ای به روش رستورانی به صورت خانگی و رژیمی به همراه نکات مهم آن در تهیه سس مخصوص گوجه فرنگی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، اسکندر کباب یک غذای ترکیه‌ای است و بسیار لذیذ است. این غذا به دلیل داشتن مواد پروتئینی و سبزیجات بسیار مفید است. این غذا یکی از پرطرفدارترین غذاهای ترکی به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد. اسکندر کباب در کنار سس‌های مختلفی با چاشنی‌های جدید درست می‌شود که طعم این غذا را بیش از پیش لذیذ می‌کند. این غذا که بیشتر در شمال غرب کشور ترکیه رواج دارد، به نام بورسا کبابی نیز شناخته می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص اسکندر کباب

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
کره ۲ قاشق غذاخوری
پوره گوجه فرنگی پوره گوجه فرنگی
آب داغ آب داغ
نمک نمک

طرز تهیه سس گوجه فرنگی مخصوص اسکندر کباب

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت اسکندر کباب ترکیه ای + آموزش سس گوجه فرنگی

مرحله اول

در ابتدای کار، پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کنید سپس آنها را به تکه‌های کوچک و ریز تقسیم کنید. سپس با استفاده از غذا سازی، گوجه فرنگی‌ها را میکس کنید تا به شکل پوره در بیاید.

مرحله دوم

در این مرحله، قابلمه‌ای را روی حرارت ملایم گاز بگذارید و پس از داغ شدن، روغن زیتون و کره را داخل آن بریزید. سپس بگذارید تا کره ذوب شود. پس از آن، نوبت به ریختن پوره گوجه فرنگی به داخل ظرف می‌رسد. آنها را به خوبی تفت دهید و آب جوش را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

صبر کنید تا سس گوجه فرنگی بجوشد تا غلیظ شود. پس از اینکه سس به غلظت مطابق نظر شما رسید، کمی نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مواد لازم برای تهیه اسکندر کباب

فیله گوشت گوساله ۸۰۰ گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
کره ۹ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
نان پیتا یا نان بربری به میزان لازم
فلفل سبز ۴ عدد
گوجه فرنگی ۱ عدد
ماست ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسکندر کباب

مرحله اول

ابتدا کیسه فریزری بردارید و فیله گوساله را داخل آن قرار دهید سپس آن را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید تا کمی سفت شود. پس از اینکه سفت شد، آن را از کیسه فریزر بیرون آورید.

مرحله دوم

فیله گوساله را روی تخته گوشتی قرار دهید و با استفاده از یک چاقوی تیز، آن را به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید. پس از آن نوبت به پیاز می‌رسد. پوست آن را بکنید و پس از شستن، آن را به صورت ریز رنده کنید.

مرحله سوم

در این مرحله یک صافی بردارید و آب پیاز را بگیرید. سپس آب پیاز را داخل ظرفی بریزید. سپس برش‌های فیله گوساله را داخل آب پیاز بریزید و به خوبی آنها را با هم مخلوط کنید. در ادامه، سلفونی را روی ظرف بکشید.

مرحله چهارم

مواد مخلوط شده را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا گوشت شما طعم دار شود. سپس تابه‌ای بردارید و آن را روی شعله ملایم گاز بگذارید. سپس فیله گوساله‌ها را درون تابه بریزید.

مرحله پنجم

در این هنگام توجه کنید که گوشت را هم نزنید. سپس در تابه را ببندید و منتظر بمانید تا گوشت‌ها، آب بیندازند. پس از اینکه کامل پخته شدند و آب آنها بخار شد، روغن زیتون و کره را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا نوبت سرخ کردن فیله های گوشت است. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت اسکندر کباب ترکیه ای + آموزش سس گوجه فرنگی

مرحله هفتم

در این مرحله، نان پیتا یا نان بربری را به اندازه مکعب‌های کوچک خرد کنید. پس از آن، تابه‌ای مناسب بردارید و اجازه دهید روی حرارت ملایم گاز، گرم شود. سپس کره را داخل آن می‌ریزیم تا کاملاً ذوب شوند. حالا نوبت به تقسیم کردن دیگر گوجه فرنگی است. آنها را به دو قسمت تقسیم کنید.

مرحله هشتم

در ادامه نوبت به اضافه کردن گوجه فرنگی و فلفل سبز به مواد داخل ماهیتابه است. آنها را به خوبی سرخ کنید. سپس ظرف مورد نظر خود را برای سرو غذا انتخاب کنید و نان‌های تست شده را روی آن بریزید سپس مقداری از گوجه فرنگی‌ها را روی آن بریزید.

مرحله نهم

فیله های گوساله را روی سس بگذارید و مقداری کره ذوب شده را روی آن بریزید. در این هنگام اسکندر کباب شما آماده سرو است. می‌توانید فلفل سبز و گوجه فرنگی را در کنار آن به صورت دورچین بگذارید. همچنین می‌توانید آن را با ترشی یا سبزی میل کنید.

کد خبر 636232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.