حضور ۱۵ اثر مستند، داستانی و پویانمایی از اصفهان

مدیر انجمن سینمای جوان استان اصفهان گفت: جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان سالانه و هر فصل در یک منطقه از کشور برگزار می‌شود که حضور اصفهان در این رویداد به طور معمول در فصل زمستان اتفاق افتاده است.

سیدمحمد طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد) (ایساتیس) از روز گذشته، سه‌شنبه، چهارم بهمن‌ماه در دو بخش اصلی فیلم کوتاه و عکس در یزد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هنرمندانی از استان اصفهان هر دوره در این رویداد منطقه‌ای حضور دارند، افزود: اصفهانی‌ها در این دوره از جشنواره با عنوان ایساتیس با ۱۲ اثر شرکت دارند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اصفهان گفت: اصفهانی‌ها در این رقابت منطقه‌ای در هر سه بخش پویانمایی، مستند و داستانی حضور دارند. در بخش داستانی ۱۱ اثر، بخش مستند دو اثر، بخش پویانمایی دو اثر و در مجموع ۱۵ اثر از اصفهان در این جشنواره حاضر هستند و رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: نمایش «زنان لجمن» اثر زیور حجتی، «کرم‌چاله» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سی احسان طالقانی‌اصفهانی و «خانه دورافتاده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر رستمی از جمله آثار تولید شده در دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان (تالار هنر) است که در این دوره حضور دارد.

طباطبایی با بیان اینکه این جشنواره با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشورمان در یزد برگزار می‌شود، افزود: اصفهان بالاترین رتبه را در مجموع آثار نمایشی دوره‌های مختلف رویداد منطقه‌ای سینمای جوان در اختیار دارد و توانسته است در این رویداد نیز با دست پر حاضر شود.

وی تصریح کرد: جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان سالانه و هر فصل سال در یک منطقه از کشور برگزار می‌شود که حضور اصفهان در این رویداد، به طور معمول در فصل زمستان اتفاق افتاده است. همچنین آخرین دوره جشنواره سینمای منطقه‌ای به شکل حضوری قبل از شیوع ویروس کرونا در کاشان برگزار شد.

مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان با اشاره به اینکه آثار برگزیده این جشنواره به شکل مستقیم وارد رقابت اصلی در تهران می‌شود، ادامه داد: بیشتر افرادی که در رویدادهای سینمایی استانی و منطقه‌ای حضور دارند از ورودی‌های سال‌های گذشته انجمن هستند که نسل جدیدی از فیلم‌سازان فیلم کوتاه اصفهان به حساب می‌آیند.

وی اظهار کرد: برخی از این آثار توسط کارگردانان تولیدات نمایشی به جشنواره‌های خارجی ارسال می‌شود و شماری از آن‌ها رتبه‌های خوبی هم کسب می‌کنند. به‌عنوان نمونه فیلم زنان لجمن ساخته زیور حجتی برای جشنواره‌های مختلف ارسال شده و رتبه‌هایی را کسب کرده است.

طباطبایی گفت: برخی آثار که محصول انجمن سینمای جوان باشند توسط بخش بین‌الملل انجمن برای جشنواره‌ها ارسال می‌شوند و اگر رتبه‌ای کسب کنند به اطلاع عموم خواهد رسید.

مهدی برزکی، امیر رستمی و زیور حجتی از جمله فیلم‌سازان موفق اصفهانی هستند که در طول برگزاری دوره‌های متعدد جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری انجمن سینمای جوان عناوین و رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، عناوین فیلم‌های راه‌یافته در بخش‌های «داستانی»، «پویانمایی» و «مستند» شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد (ایساتیس) به شرح زیر است:

بخش داستانی: «آبا» به کارگردانی مهدی برزکی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران و مهدی برزکی از کاشان، «انسان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد پوستین‌دوز از اصفهان، «ایکس» به کارگردانی مهدی میرزاده، محمد تیموری و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر خمینی‌شهر) و مهدی منیری از خمینی‌شهر، «جبران می‌کنم» به کارگردانی جمال احمدی و تهیه‌کنندگی اشرف شاه‌حسینی و پیام تاجی از اصفهان، «خانه دورافتاده» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر رستمی از اصفهان، «خیابان» به کارگردانی سیدحسن یوسفی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر کاشان) و علی‌اصغر بهنیه از کاشان، «در پناه خاک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسن انگشتری‌خاتمی و مهدی زحمتکش‌کناری از اصفهان، «زاغ و کشاورز» به کارگردانی هادی کیانی‌فلاورجانی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر اصفهان) و هادی کیانی فلاورجانی از اصفهان، «زنان لجمن» به کارگردانی زیور حجتی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر اصفهان) و زیور حجتی از اصفهان، «فرسایش» به کارگردانی مریم قاسمی و تهیه‌کنندگی سیاوش مزروعی از اصفهان، «کرم‌چاله» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیداحسان طالقانی‌اصفهانی از اصفهان «هشت ماهگی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فهیمه فیروزبخت از اصفهان.

بخش مستند: «قصه رنگ‌پریده» به کارگردانی مریم طالبی‌انارکی و تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی از نائین، «ناهاتاک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید افسر از اصفهان.

بخش پویانمایی: «پرنده باز» به کارگردانی سیداحمد جعفریان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر خمینی‌شهر)، «همه دیوارها کوتاهند» به کارگردانی حسن دهقان‌دوست و تهیه‌کنندگی المیرا بشارت‌ده از اصفهان.

بر این اساس و طبق اعلام پرتال جشنواره، در مجموع ۶۳ فیلم کوتاه در شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یزد رقابت می‌کنند که این آثار به تفکیک بخش‌های «داستانی»، «مستند»، «پویانمایی» و «تجربی» به ترتیب ۴۳، ۱۱، پنج و چهار اثر بوده‌اند.

کد خبر 636154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.