حضور فیلم کوتاه «زنان لجمن» در جشنواره‌های بین‌المللی

کارگردان فیلم کوتاه «زنان لجمن» گفت: این فیلم به جشنواره‌های متعدد بین‌المللی ارسال شده و ثمره حضور این فیلم در جشنواره‌ها به زودی مشخص و اعلام خواهد شد.

زیور حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اواخر تیرماه سال ۹۷ بود که فراخوانی از طرف انجمن انقلاب دفاع مقدس و بنیاد روایت فتح با عنوان «چهل سال چهل فیلم» اعلام شد که یکی از موضوعات مطرح شده در فراخوان آن رویداد درباره جنگ و آسیب‌های آن بود.

وی تصریح کرد: همین موضوع در فراخوان باعث شد درباره این موضوع بنویسم و آن را به دبیرخانه رویداد ارسال کنم؛ آن زمان با وجود اینکه فیلم کوتاه «زنان لجمن» امتیاز بالایی گرفت اما مدیریت مجموعه برگزار کننده زمان تغییر کرد و همین باعث بروز مشکلاتی در مسیر اکران فیلم شد.

این بانوی نویسنده و کارگردان خاطر نشان کرد: همان زمان فیلم، برای انجمن سینمای جوان هم ارسال شد. حمایت و تولید فیلم در انجمن سینمای جوان روند خاصی دارد به این شکل که اگر فیلم یک فیلم‌ساز انتخاب شد، به انجمن می‌رود و اگر فیلم‌نامه انتخاب شد از طرح خود دفاع می‌کند و حمایتی از انجمن سینمای جوان اصفهان دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: من آن زمان فیلم زنان لجمن را به انجمن سینمای جوان ارسال کردم و آنها فیلمنامه را تأیید کردند اما متأسفانه به همه‌گیری بیماری کووید -۱۹ برخوردیم و به مدت یکسال با تأخیر در اکران مواجه شدیم. همچنین در ادامه در زمان تولید فیلم با مشکلاتی برخوردکردیم که حتی بخشی از هزینه را به صورت شخصی متحمل شدم اما در نهایت با حمایت انجمن سینمای جوان اصفهان و تهران فیلم ساخته شد.

حجتی با بیان اینکه فیلم زنان لجمن هنوز اکران داخلی نداشته است ابراز امیدواری کرد: این نگاه متفاوت از نظر محتوا و فرم به موضوع جنگ مورد پسند عموم مردم و علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: افرادی که فیلم را دیدند، معتقد بودند فیلم آشنا زدایی می‌کند. در واقع موضوعات و محتواها درباره جنگ به یک شکل ساخته شده‌اند به این شکل که به‌طور معمول در فیلم‌های جنگی شاهد یک‌سری عناصر مشابه در همه فیلم‌ها هستیم اما در فیلم زنان لجمن تلاش شد، یک فضای بصری جدید در فیلم ارائه کنیم.

حضور فیلم کوتاه «زنان لجمن» در جشنواره‌های بین‌المللی

این بانوی کارگردان اظهار کرد: لجمن یک اصطلاح نظامی و مخفف عنوان لبه جلویی میدان نبرد است بناراین نام نمایش با محتوا همسو است و به همین خاطر انتخاب شده است.

حجتی با بیا اینکه فیلم کوتاه زنان لجمن در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم جنایی، پلیسی INTERNATIONAL POLICE AWARD ARTS FESTIVAL – IPAAF که در ایتالیا با رویکرد توجه به فیلم‌های ژانر برگزار می‌شود ادامه داد: همچنین این فیلم برای بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی Route ۶۶ Film Festival آمریکا هم ارسال شده و متولیان رویداد، فیلم را به‌عنوان منتخب بخش مسابقه جشنواره انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: این فیلم کوتاه به دبیرخانه پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم TREASURE COAST INTERNATIONAL FILM FESTIVA آمریکا هم ارسال شده و در بخش آگاهی اجتماعی این جشنواره نامزد بهترین فیلم را کسب کرده است. همچنین زنان لجمن به بخش مسابقه چهاردهمین World Music&Independent Film Festival آمریکا راه یافته و این جشنواره خود را متعهد به ایجاد جامعه جهانی فیلم و حمایت از فیلم‌سازان نوظهور و تلاش و بهبود برای ارتقا و ارائه فرصت‌هایی برای هنرمندان در همه ژانرها می‌داند.

این کارگردان افزود: این جشنواره در آمریکا از بیست‌وچهارم تا بیست‌وششم ماه مارس ۲۰۲۳ در ایالت ویرجینیا آمریکا برگزار می‌شود و مجتبی اسپنانی تصویربردار فیلم، نامزد بهترین فیلمبردار در بخش فیلم کوتاه این رویداد شده است.

وی ادامه داد: فیلم زنان لجمن در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Cinema Verde Environmental Film & Arts Festival آمریکا که در ماه فوریه ۲۰۲۳ برگزار می‌شود اکران خواهد شد؛ همچنین فیلم به بخش مسابقه دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم Chania Film Festival and Chania Film Festival Edu یونان نیز راه یافته که این جشنواره در تاریخ نوزدهم تا سی‌ام کتبر در شهر چاینای کشور یونان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، فیلم‌های «آدمک چوبی سایه من»، «فنگشوی وارونه» و «گلوله‌های تعمید» فیلم‌های دیگر زیور حجتی کارگردان و نویسنده سینما هستند.

کد خبر 632026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.