«مهربانی کردن» یک ضدافسردگی طبیعی است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انجام دادن کارهایی مانند کمک به دیگران می‌تواند به عنوان یک ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به منظور بررسی تاثیر مهربانی کردن بر درمان افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۲۲ بزرگسال که در مقیاس استاندارد افسردگی و اضطراب نمره بالایی داشتند را مورد ارزیابی قرار دادند، افراد شرکت‌کننده در مطالعه را به سه گروه تقسیم کردند.

از گروه اول درخواست شد فعالیت‌های اجتماعی را دو روز در هفته انجام دهند، گروه دوم نیز گزارش‌های فکری خود را دو بار در هفته تکمیل کردند که با هدف کمک به آن‌ها در شناسایی الگوهای فکری منفی خود و تلاش برای تغییر جهت آن‌ها بود. هر دو تکنیک در درمان شناختی رفتاری، یک گفت‌وگو درمانی استاندارد برای درمان افسردگی و اضطراب است.

از افراد گروه سوم نیز درخواست شد سه بار در روز به مدت دو روز در هر هفته اقدامات محبت‌آمیز انجام دهند. پس از گذشت پنج هفته، هر سه گروه به صورت متوسط بهبودی در علائم سلامت روان را تجربه کردند. ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پنج هفته پس از پایان مداخلات _ هفته دهم_ تاثیر این روش‌ها تا حدی ماندگار بود.

زمانی که تقویت احساس ارتباط اجتماعی توسط پژوهشگران مورد ارزیابی قرار گرفت، اقدامات مهربانانه از دو روش مورد استفاده در گفتگو درمانی استاندارد نیز بهتر عمل کرد. به گفته محققان، انجام دادن اقدامات محبت‌آمیز مانند نوشتن یک یادداشت حمایتی برای یک دوست یا خریدن یک فنجان قهوه برای او، نه تنها در گیرنده احساس خوبی ایجاد می‌کند، بلکه به بهبود سلامت روان هدیه‌دهنده نیز کمک شایانی می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله Positive Psychology منتشر شده است.

کد خبر 635181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.