مصرف نوشیدنی‌های شیرین باعث ریزش مو مردان می‌‎شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین خطر ریزش مو در میان مردان را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ریزش مو با الگوی مردانه رایج‌ترین شکل ریزش مو در میان مردان است که حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد مردان تا سن ۵۰ سالگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گروهی از محققان دانشگاه شینگوآ در چین به منظور بررسی ارتباط بین مصرف نوشیدنی‌های شیرین و ریزش مو در میان مردان، مطالعه جدیدی انجام دادند و متوجه شدند مردانی که ریزش مو را تجربه می‌کنند، تقریباً دو برابر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند مصرف می‌کنند.

بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف بیشتر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند با خطر بالاتر ریزش مو با الگوی مردانه مرتبط است. به گفته محققان، مصرف بیشتر قند غلظت قند خون را افزایش می‌دهد بنابراین مسیرهای پلیول که گلوکز را به قندهای دیگر تبدیل می‌کند، تحریک می‌کند. این فرآیند باعث کاهش میزان گلوکز در قسمت‌های خارج فولیکول‌های مو می‌شود که ممکن است باعث ریزش مو با الگوی مردانه شود.

به نظر می‌رسد که تغذیه نقش مهمی در ریزش مو با الگوی مردانه دارد. علاوه بر این، نتایج پژوهش‌های پیشین انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زیاد قند با مشکلات سلامت روان نیز مرتبط است و افرادی که بیشتر قند مصرف می‌کنند، در معرض خطر افسردگی قرار دارند.

کد خبر 634846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.