۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
علائم اصلی سرطان ریه چیست؟

متخصصان معتقدند که درد پشت کتف، سرفه‌های مکرر، تنگی نفس، زردی چشم‌ها و کم‌توانی از جمله علائم رایج سرطان ریه در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است آلودگی هوا و مصرف دخانیات خطر بروز سرطان ریه را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی سالم احتمال بروز این بیماری خطرناک را کاهش می‌دهد. سعی کنید از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان به میزان زیادی استفاده کنید. علاوه بر این، داشتن فعالیت بدنی به بهبود عملکرد ریه‌ها کمک شایانی می‌کند.

احساس درد در پشت شانه‌ها یا حتی قفسه سینه می‌تواند نشان‌دهنده سرطان ریه باشد. در صورتی که این درد طولانی شود یا به مدت زیاد تکرار شود، باید برای تشخیص علت اصلی آن به پزشک مراجعه کند. سرفه‌های نسبتاً شدید یا شدید نیز از جمله علائم اصلی سرطان ریه است، به ویژه اگر با علائم دیگر مانند سرفه خونی همراه باشد.

تنگی نفس نیز ممکن است به دلیل سرطان ریه رخ دهد، البته تنگی نفس ممکن است دلایل دیگری مانند مشکلات قلبی یا ریوی مانند آسم یا آلرژی نیز داشته باشد. علاوه بر این زرد شدن چشم‌ها و پوست نیز ممکن است نشان‌دهنده این نوع سرطان باشد، در صورت شدید بودن بیماری چشم‌ها به رنگ زرد تیره در می‌آیند. کمبود انرژی و احساس خستگی نیز می‌تواند از جمله علائم اصلی سرطان ریه باشد، البته این مشکلات ممکن است به دلیل کمبود خواب یا اضطراب نیز رخ دهند. بنابراین به منظور تشخیص دلیل آن باید به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 634725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.