چه میزان تحرک بین نشستن‌های طولانی‌مدت لازم است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برای هر ۳۰ دقیقه نشستن، فقط پنج دقیقه راه رفتن مناسب است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی بیشتر زمان خود را پشت میز یا جلوی صفحه نمایشگر سپری می‌کنند، بنابراین کارشناسان به این افراد توصیه می‌کنند زمان کمتری را صرف نشستن کنند و بیشتر تحرک داشته باشند. گروهی از محققان دانشگاه کلمبیا به منظور بررسی میزان تحرک مورد نیاز بین نشستن‌های طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، دوره‌های کوچک ورزش که در طول روز پخش می‌شوند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که به ازای هر ۳۰ دقیقه نشستن، پنج دقیقه راه رفتن مؤثرترین روش برای حفظ و بهبود سلامتی است. محققان معتقدند افرادی که ساعت‌ها می‌نشینند، نسبت به افرادی که در طول روز حرکت می‌کنند، بیشتر به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، بیماری قلبی، زوال عقل و انواع سرطان مبتلا می‌شوند؛ همچنین این افراد بیشتر با خطر مرگ زودهنگام روبه‌رو هستند.

نتایج پژوهش‌های پیشین انجام شده حاکی از این است که بزرگسالان به‌طورمتوسط بیش از سه چهارم از روز یا حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت در روز را بدون تحرک سپری می‌کنند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند اگر شغلی دارید که مجبورید برای مدت طولانی بنشینید، هر نیم ساعت یک بار پنج دقیقه راه بروید.

نتایج بررسی‌های انجام شده در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.

کد خبر 634341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.