علائم کرونای خفیف چه زمانی از بین می‌رود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم کرونای خفیف پس از گذشت یک سال از بین می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه واندربیلت تنسی به منظور بررسی زمان بهبود علائم بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، وضعیت افراد سالم را با افرادی که یک سال پس از ابتلاء به بیماری کرونای خفیف بهبود پیدا کرده بودند، مقایسه کردند.

نتایج این مطالعه که طولانی‌ترین پیگیری از بیماری طولانی مدت کرونا را ارائه می‌کند، نشان می‌دهد بسیاری از این علائم در طی حدود یک سال بهبود پیدا خواهند کرد. افرادی که واکسینه شده بودند سپس درگیر بیماری کرونا شده بودند، در مقایسه با افرادی که هنگام بیماری واکسینه نشده بودند، کمتر احتمال داشت که درگیر مشکلات تنفسی و دیگر علائم شوند. به گفته پژوهشگران، بیشتر علائم کرونا در طول یک سال برای افرادی که به عفونت خفیف کرونا مبتلا می‌شوند، برطرف می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت بیش از چهار هفته پس از ابتلای اولیه به کووید -۱۹ علائم جدید، طولانی یا تشدید شده را تجربه می‌کنند. این علائم شامل خستگی، تنگی نفس، سرفه، مه مغزی، سرگیجه و تغییر در حس چشایی یا بویایی می‌شود.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ منتشر شده است.

کد خبر 634336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.