تا چه میزان کاهش وزن در ماه بی‌خطر است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش وزن نیم تا یک کیلوگرم در هفته، موجب بروز خطر خاصی برای افراد نمی‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کاهش وزن ایمن یک فرآیند تدریجی است و برای دستیابی به آن لازم است سبک زندگی خود را تغییر دهید. متخصصان تغذیه در دانشگاه نیویورک اعلام کرده‌اند که نخستین قدم برای داشتن یک برنامه کاهش وزن موفق، پیروی‌کردن از رژیم غذایی سالم و مناسب است.

به گفته محققان، افرادی که موفق می‌شوند کاهش وزن مؤثر را تجربه کنند، این کار را به تدریج با حدود نیم تا یک کیلوگرم در هفته انجام می‌دهند که به معنای دو تا چهار کیلوگرم در ماه است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که حدود ۳۵۰۰ کالری معادل نیم کیلوگرم چربی است. بنابراین سوزاندن یا کاهش ۵۰۰ کالری در روز ممکن است باعث کاهش نیم کیلوگرم در هفته شود، البته این موضوع برای همه افراد صادق نیست.

یکی از راه‌های کاهش کالری این است که غذاهای پرکالری را با غذاهای کم‌کالری جایگزین کنید. همچنین پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم نیز به کاهش وزن مؤثر کمک می‌کند.

یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و محصولات لبنی می‌شود و انواع پروتئین‌ها مانند غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی و مرغ، تخم‌مرغ، لوبیا، نخود، محصولات سویا، آجیل و دانه‌ها را نیز شامل می‌شود.

کد خبر 634095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.