شیوع سریع زیرسویه جدید کرونا در آمریکا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که زیرسویه جدید امیکرون به‌سرعت در سراسر ایالات متحده در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که زیرسویه جدید امیکرون که XBB.1.5 نام دارد، درحال‌حاضر با سرعت زیادی در سراسر ایالات متحده آمریکا در حال گسترش است. داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این زیرسویه عامل ۳۰ درصد از موارد جدید ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در هفته گذشته بوده است.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، پیش‌بینی شده که زیرسویه XBB.1.5 بیش از ۷۰ درصد از سویه‌های کرونای شایع شده در بعضی از منطقه‌های شمال غربی آمریکا را تشکیل می‌دهد. به نظر می‌رسد که میزان انتقال‌پذیری این زیرسویه بسیار بالاتر از زیرسویه‌های دیگر است به همین دلیل موارد جدید ابتلاء در بخش‌هایی از آسیا را نیز افزایش داده است.

علاوه بر این دو زیرسویه دیگر امیکرون نیز به نام BQ.1 و BQ.1.1 موجب بروز موارد زیادی در آمریکا و دیگر کشورها در سراسر دنیا شده است. متخصصان معتقدند از نجاکه رفتار زیرسویه‌های جدید کرونا قابل پیش‌بینی نیست، می‌تواند باعث بروز موج‌های جدیدی از بیماری کووید -۱۹ در بسیاری از کشورها شود.

کد خبر 633821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.