موج جدید کرونا در چین ایجاد می‌شود

موج‌های قبلی بیماری کووید -۱۹ در چین به دلیل شیوع زیرسویه‌های BA.5.2 و BF.7 ایجاد شده است. متخصصان اعلام کرده‌اند که ممکن است سطح بالای انتقال بیماری کرونا در چین باعث بروز نوع جدید ویروس کرونا شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موج جدیدی از بیماری کووید -۱۹ از اواخر ماه آوریل آغاز شد، به طوری که در حال حاضر تعداد مبتلایان به این بیماری به ۴۰ میلیون مورد در هفته نزدیک می‌شود. عفونت‌های جدید در چین توسط زیرسویه جدید اومیکرون ایجاد شده است که در ایالات متحده آمریکا نیز شیوع پیدا کرده است.

موج‌های قبلی بیماری کووید -۱۹ در چین به دلیل شیوع زیرسویه‌های BA.5.2 و BF.7 ایجاد شده است. متخصصان اعلام کرده‌اند که ممکن است سطح بالای انتقال بیماری کرونا در چین باعث بروز نوع جدید ویروس کرونا شود. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در چین، حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری در چین در اولین موج کووید -۱۹ آلوده شده بودند.

متخصصان نگران این موضوع هستند که ایمنی ایجاد شده از آن زمان کاهش یافته باشد و بسیاری از افراد در معرض ابتلای مجدد قرار بگیرند. افراد مسن و افرادی که درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. بنابراین توصیه می‌شود که افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 663646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.