شیوع زیرسویه جدید امیکرون در انگلیس

زیرسویه جدید امیکرون به شدت در انگلیس شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیرسویه جدید امیکرون به نام XBB.1.5 بسیار مسری است و افراد زیادی را در کشور انگلیس تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که در حال حاضر از هر ۲۵ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در این کشور، یک نفر به این زیرسویه مبتلا می‌شود.

زیرسویه جدید امیکرون در آمریکا نیز باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن بیماران در بیمارستان‌های این کشور شده است. در حال حاضر، از هر ۱۰ نفر در آمریکا، چهار نفر به این زیرسویه مبتلا می‌شوند. دلیل افزایش میزان شیوع زیرسویه جدید امیکرون این است که بسیار مسری است و آنتی‌بادی ناشی از دریافت واکسن را نیز خنثی می‌کند.

XBB یک سویه نوترکیب از دو زیرسویه مجزای BA.2 امیکرون است. دانشمندان معتقدند که زیرسویه دیگری از آن به نام XBB.1.5 سرعت انتقال بالاتری دارد. کارشناسان انگلیسی اعلام کرده‌اند که زیرسویه جدید امیکرون احتمالاً باعث بروز موج جدیدی از این بیماری در انگلیس می‌شود. در حال‌حاضر، همزمان بیماری آنفلوآنزا نیز افراد زیادی را درگیر کرده است؛ این افزایش همزمان تعداد مبتلایان به بیماری‌های تنفسی باعث شده است سیستم بهداشتی این کشور نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

هنوز اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این زیرسویه بیماری‌زایی بیشتری نسبت به دیگر گونه‌های کرونا داشته باشد.

کد خبر 631242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.