چگونه می‌توان گلودرد را تسکین داد؟

نوشیدن آب، مصرف عسل، استفاده از دستگاه‌‎های رطوبت‌ساز و مصرف آنتی‌بیوتیک به تسکین گلودرد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً با افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرد سال و وجود آلودگی هوا، افراد دچار گلودرد می‌شوند. اغلب گلودرد با علائمی مانند خارش، سوزش، تورم و التهاب گلو همراه است. با انجام اقداماتی می‌توان این علائم را تا حد زیادی کاهش دهد، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

نوشیدن آب

آب کافی در بدن به درمان گلودرد کمک می‌کند زمانی که بدن دچار کم‌آبی می‌شود، دهان بزاق کافی برای مرطوب نگه داشتن گلو تولید نمی‌کند، این اتفاق تورم و التهاب را افزایش می‌دهد.

مصرف عسل

چای گرم همراه با عسل می‌تواند به تسکین گلودرد کمک می‌کند و از تحریک آن برای سرفه کردن جلوگیری می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عسل خاصیت ضدسرفه است.

استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز

تنفس در هوای مرطوب می‌تواند به تسکین بافت متورم بینی و گلو کمک کند. استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز یک راه عالی برای افزایش رطوبت هوای اتاق است.

مصرف آنتی‌بیوتیک

با وجود اینکه ویروس‌ها بیشترین نقش را در ابتلاء به گلودرد دارند، اما باکتری‌هایی مانند استرپتوکوک، باعث بروز گلودرد استرپتوکوکی می‌شوند. در این شرایط ممکن است استفاده از آنتی‌بیوتیک مفید واقع شود، البته مصرف آن نیاز به نسخه پزشک دارد.

کد خبر 633820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.