سنجش آلودگی هوا و صوت توسط خلاقان جوان آنتورپ

گروهی از خلاقان جوان اهل سوئیس به اندازه‌گیری میزان آلودگی هوا و صوت همچنین وضعیت زیرساخت‌های آنتورپ، بزرگ‌ترین شهر بلژیک، پرداخته‌اند تا به بهبود کیفیت زندگی در آن کمک کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کارکنان یکی از شرکت‌های نوپای سوئیسی به نام Sparrow تعداد ۲۰ خودروی الکتریکی مجهز به سنسورهایی برای ثبت داده‌های مربوط به کیفیت هوا، آلودگی صوتی، تراکم ترافیکی و وضعیت زیرساخت‌های عبور و مرور در آنتورپ پرداخته‌اند تا به مدیران شهر در رفع مشکلات احتمالی در هر منطقه کمک کنند و در نهایت، افزایش کیفیت زندگی را برای شهروندان به ارمغان بیاورند. این اقدام به‌طور آزمایشی و زیر نظر مدیران شهر اجرا شده و قرار است در صورت موفقیت، به طور دائمی در سراسر بزرگ‌ترین شهر بلژیک پیاده شود.

بهبود کیفیت زندگی در آنتورپ

بلژیک یکی از آلوده‌ترین کشورهای اروپایی به‌شمار می‌رود که به‌ویژه سطح انتشار گازهای آلاینده در آنتورپ، به عنوان بزرگ‌ترین شهر آن با جمعیت بیش از ۵۲۰ هزار نفر، بسیار بالا است و همین امر کیفیت زندگی و سلامت شهروندان را به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده است.

سنجش آلودگی هوا و صوت توسط خلاقان جوان آنتورپ

خودروهای الکتریکی که از سوی شرکت نوپای سوئیسی در شهر به جمع‌آوری داده‌ها پرداخت، به مدیران کمک کرد مناطقی با بیشترین نرخ انتشار گازهای آلاینده را شناسایی کنند، ضمن این‌که داده‌های حاصل به مدیران کمک کرد از کیفیت پوشش سطحی زیرساخت‌های تردد آگاه شوند و در صورت نیاز برای بازسازی آن‌ها اقدام کنند.

خلاقان شرکت Sparrow ادعا کرده‌اند که در صورت موافقت مدیران آنتورپ، می‌توانند ابزارهایی تولید کنند که به راحتی قابل نصب روی سقف خودروها است و می‌تواند تمام داده‌های مربوط به آلودگی هوا و صوت، کیفیت زیرساخت‌ها و تراکم ترافیکی را جمع‌آوری و به مرکز پردازش اطلاعات شهری ارسال کند. مدیران شهر می‌توانند پس از تجزیه و تحلیل این داده‌ها و شناسایی مناطقی با بیشترین نیاز به رسیدگی، بهتر به اولویت‌بندی اقدامات شهری بپردازند. سنسورهایی که روی سقف خودروها نصب می‌شود، طیف گسترده‌ای از داده‌ها نظیر سطح نیتروژن دی‌اکسید، میزان ازن موجود در هوا، نرخ گازهای گلخانه‌ای در هوا و نوسانات صوت را جمع‌آوری می‌کند و از این طریق به مدیران در اعمال بهترین اقدامات برای کاهش آن‌ها کمک می‌کند که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی شهرنشینان ایفا کند.

سنجش آلودگی هوا و صوت توسط خلاقان جوان آنتورپ

نکته جالب توجه در مورد اقدام خلاقان شرکت Sparrow این است که داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسورهای این کمپانی روی تابلوهای دیجیتالی به نمایش گذاشته خواهد شد که به دنبال آن، مردم قادر خواهند بود از میزان آلودگی هوا و صوت در هر منطقه آگاه شوند و در صورت بالا بودن سطح آن، از ماسک صورت برای حفظ سلامت خود بهره ببرند.

کد خبر 632434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.