ترفندهای خانگی کاهش وزن کدام است؟

اضافه وزن و چاقی عامل مهم خطرساز و تهدیدکننده بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری قلبی و عروقی، دیابت نوع دو و برخی سرطان‌ها است، که می‌توان با بهره‌مندی از روش‌های خانگی و رژیم غذایی سالم، وزن را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وزن بدن زمانی افزایش می‌یابد که مقدار انرژی که از خوردن غذا به دست می‌آید از مقدار انرژی که با فعالیت روزمره سوزانده و مصرف می‌شود، بیشتر باشد. اگر مقدار افزایش وزن در حدی باشد که مقدار نمایه توده بدنی بین ۲۹.۹ تا ۲۵ کیلوگرم بر مترمربع باشد، اضافه وزن و اگر ۳۰ و بالاتر باشد، چاقی محسوب می‌شود.

به طور کلی، چاقی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و به همین راحتی هم از بین نمی‌رود. با این حال، می‌توانید در طولانی مدت با مدیریت وزن سالم، آن را کنترل کرد. داروها، جراحی یا دستگاه‌های کاهش وزن می‌توانند چاقی را درمان کنند. اما شما باید از طریق یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه منظم تناسب اندام، وزن سالم خود را حفظ کنید.

روش‌های خانگی کاهش وزن

برخی درمان‌های خانگی چاقی و سبک‌های زندگی به منظور حفظ وزن سالم وجود دارند که با رعایت آنها می‌توانید اضافه وزن خود را کنترل کنید، این روش‌ها عبارتند از:

قبل از غذا سالاد بخورید

یک راه برای پر کردن شکم قبل از غذای اصلی، مصرف سالاد است. کاهو مقدار زیادی آب در خود دارد و حجم قابل توجهی از معده را اشغال می‌کند. خوردن سالاد قبل از غذا باعث می‌شود فضای کمتری برای غذاهای چربی که ممکن بود در ادامه وارد معده شوند، باقی بماند.

آهسته غذا بخورید

افرادی که آهسته غذا می‌خورند همواره کالری کمتری مصرف می‌کنند و اغلب از چاقی رنج نمی‌برند. سرعت غذا خوردن خود را کم کنید، به معده اجازه دهید تا هضم را انجام داده و در مدت وعده غذایی احساس سیری کرده و به شما کمک کند تا تنها به مقدار موردنیاز بدن، غذا مصرف کنید.

میوه بخورید

میوه یک صبحانه لذیذ و یک میان وعده سبک است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، صبح‌ها و در میان وعده‌ها از میوه‌های تازه استفاده شود. میوه کم‌ضررترین خوردنی ممکن برای کاهش وزن و لاغری است که همیشه توسط متخصصان تغذیه مورد تاکید است، برای لاغر شدن سعی کنید میوه‌های تازه و طبیعی مصرف کنید، زیرا میوه‌ها ویتامین‌های لازم بدن را تأمین می‌کنند.

صبحانه بخورید تا بیشتر وزن کم کنید

جا انداختن صبحانه به نظر راه مناسبی برای ذخیره کالری می‌آید، اما در واقع بدنتان از چربی‌ها برای جبران استفاده نمی‌کند، زیرا فکر می‌کند شما در شرایط قحطی قرار دارید. افرادی که مرتب صبحانه می‌خورند بیشتر وزن کم می‌کنند، پس مطمئن شوید که هرروز صبح، صبحانه میل می‌کنید تا سوخت و ساز بدنتان فعال شود، اما برای صبحانه سراغ هرچیزی نروید، سعی کنید وعده صبحانه حاوی فیبر و پروتئین باشد تا در طول روز انرژی پایدار داشته باشید.

وعده‌های غذایی کوچک‌تر در فاصله‌های منظم

غذا خوردن در مقدارهای کم در فاصله‌های منظم می‌تواند ایده خوبی برای کاهش وزن طبیعی و سریع باشد، با خوردن مقادیر کوچک‌تر، مقدار انرژی محدودتری ذخیره می‌شود که معادل مقداری است که بدن شما نیاز دارد، خوردن غذا در فنجان‌ها یا ظروف کوچک می‌تواند در خوردن غذای کمتر در هر وعده کمک کند.

مصرف سبزیجات را افزایش دهید

سبزیجات برخلاف دانه‌های سفید از کربوهیدرات پیچیده تشکیل شده‌اند و به این معنی است که زمان بیشتری برای هضم می‌خواهد و احساس سیری و رضایت را برای مدت طولانی‌تری فراهم می‌کنند.

فست‌فود را حذف کنید

اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید، غذاهای فست‌فودی را حذف کنید، فست‌فود راه حل سریعی برای مواقعی است که عجله داریم اما در واقعیت آن‌ها غذاهایی ناسالم برای بدن هستند که شامل مقدار زیادی سدیم، کربوهیدرات و چربی است.

ترفندهای خانگی کاهش وزن کدام است؟

صبح‌ها ورزش کنید

ورزش هر زمان که برای آن وقت پیدا کنید خوب است، اما اگر می‌خواهید هنگام سوزاندن کالری تأثیر بیشتری را شاهد باشید، پس سعی کنید صبح‌ها ورزش کنید. تحقیقات نشان داده است، افرادی که صبح ورزش می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به افرادی دارند که در دیگر ساعات روز ورزش می‌کنند.

قارچ مصرف کنید

قارچ‌ها اغلب به عنوان جایگزین گوشت در نظر گرفته می‌شوند، زیرا آن‌ها می‌توانند نقش مشابهی را در رژیم غذایی داشته باشند، اما جایگزین کم کالری و کم‌چربی هستند. مطالعات نشان داده است افرادی که گوشت را با قارچ، حتی یک بار در هفته جایگزین می‌کنند، کاهش قابل توجه وزن را در مدت کوتاهی تجربه می‌کنند.

قبل غذا ماست مصرف کنید

میکرو فلور روده سالم که در انواع ماست گنجانده شده است، کمک می‌کند تا جذب مواد مغذی خود را بهینه کنید، میزان چربی مصرفی را کاهش دهید و هضم غذا را سریع‌تر کنید، همچنین مصرف ماست کمک می‌کند تا بدون افزایش کالری مصرفی احساس سیری داشته باشید.

سرکه سیب برای کاهش وزن عالی است

تحقیقات نشان داده است سرکه سیب، شاخص قندخون غذاهایی که کربوهیدرات بالا دارند را کاهش می‌دهد، این یعنی با کاهش سرعت آزاد شدن گلوکز در جریان خون برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید.

روغن زیتون مصرف کنید

انواع چربی موجود در روغن زیتون به ویژه اسید اولئیک، سبب احساس سیری در بدن و کاهش پرخوری می‌شود، علاوه بر این، چربی‌های امگا ۳ مفید در روغن زیتون به افزایش انرژی و از بین بردن کلسترول خطرناک کمک می‌کند.

کد خبر 631073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.