سویه جدید بعد از امیکرون چیست؟+ علائم کرونا ۱۴۰۱

علائم سویه جدید کرونا ba5 و xe که به‌تازگی در چین و فرانسه شایع شده، به‌شدت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سویه‌های جدید امیکرون در حال گسترش در سراسر دنیا هستند؛ این سویه‌های جدید بیشتر دستگاه تنفسی فوقانی و دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بروز علائم مختلف می‌شود.

علائم سویه جدید کرونا چیست؟

علائم و نشانه‌های سویه جدید کرونا شامل تب و لرز، گرفتگی صدا، گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سردرد، بدن درد، درد عضلانی، اسهال، حالت تهوع و بی‌اشتهایی می‌شود.سرعت انتشار و انتقال بالا یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه زیرسویه‌های جدید است.

درمان سویه جدید امیکرون

درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال در برابر زیرسویه‌های جدید تقریباً بی‌تاثیر است. همچنین ممکن است آنتی‌بادی‌های ناشی از دریافت واکسن کرونا را خنثی کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زیرسویه جدید کرونا خطر عفونت بالاتری دارد و در برابر آنتی‌بادی‌ها مقاوم‌تر است.

به گفته متخصصان، همانطور که مشخص است بهترین روش برای محافظت از خود در برابر ویروس کرونا، دریافت واکسن مربوط و دوزهای تقویت‌کننده آن است. همچنین با تقویت سیستم‌ایمنی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها به پیشگیری از بروز بیماری کرونا ناشی از سویه‌های جدید کمک می‌کند.

کدام افراد در خطر سویه جدید کرونا امیکرون هستند؟

جهش‌های جدید ویروس، کاهش سطح ایمنی بدن افراد، رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه و کاهش محدودیت‌های کرونایی در سراسر دنیا باعث افزایش تعداد مبتلایان به زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا شده است. افراد مسن و گروه‌های پرخطر بیشتر از دیگران در معرض آلوده شدن به زیرسویه‌های جدید کرونا هستند.

کد خبر 630177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.