رویکرد هلسینکی برای به‌روزرسانی اقدامات پایداری

هلسینکی، پایتخت فنلاند، برای افزایش پایداری شهری تلاش‌ها و پیشرفت زیادی را تجربه کرده است و مهم‌تر این که اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد نیز رشد پایداری را برای آن رقم زده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران هلسینکی به‌روزرسانی رویکردهای توسعه پایدار را که طی سال ۲۰۲۲ پیاده شد، آغاز کرده‌اند و در نظر دارند در ژوئن ۲۰۲۳، گزارشی کامل از استراتژی‌های جدید خود را برای افزایش پایداری در شهر ارائه دهند. این افراد هدف خود از تغییر گرایش‌ها را مدیریت مؤثرتر و منسجم‌تر پایداری معرفی کرده‌اند و برای تحقق آن در نظر دارند نهادهای مختلف شهر مانند کمپانی‌های انرژی را به همکاری دعوت کنند.

ابزارهای لازم برای افزایش پایداری هلسینکی

هلسینکی رویکرد سیستماتیک جدیدی را برای تحقق اهداف مهم و برنامه‌های مرتبط با پایداری توسعه داده است که به ادعای مدیران، نسبت به استراتژی‌های قدیمی با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد سازگاری بیشتری دارد. در این راستا، برنامه‌ریزان به تجزیه و تحلیل اهداف توسعه پایدار و مقایسه آن‌ها با تدابیر و رویکردهای خود نظیر طرح کاهش انتشار کربن بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۵ پرداختند و از نو بودجه‌های شهری را برای پیاده‌سازی پروژه‌های مختلف بر اساس اولویت آن‌ها مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد در نهایت تصمیم گرفتند بودجه‌بندی خود را بر مبنای اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد انجام دهند تا به پیامدهای بهتری در زمینه کاهش انتشار گازهای آلاینده و به دنبال آن، پایدارسازی بیشتر شهری دست بیابند.

هلسینکی در طرحی که میان شش شهر بزرگ فنلاندی برای افزایش پایداری آغاز شده است، مسئولیت توسعه مدل‌های سیستماتیک برای مدیریت پایداری و ابزارهای شفاف‌سازی مدیریت را به عهده گرفته است.

همکاری برای افزایش پایداری

هلسینکی همواره در بسیاری از اهداف توسعه پایدار بین‌المللی مشارکت کرده است و به ارائه دو استراتژی بسیار موفق برای دستیابی به توسعه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد در تاریخ مشخص شده پرداخته است. علاوه بر این، مدیران پایتخت فنلاند رویکردهایی برای افزایش همکاری میان شهرهای اروپایی برای پایدارسازی شهرها ارائه داده‌اند و برای تحقق آن، کارگاه‌هایی آموزشی در رابطه با اهداف توسعه پایدار برگزار کرده‌اند که پیامدهای مثبت بسیاری به دنبال داشته است.

کد خبر 629780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.