رویکرد شیکاگو برای کاهش تغییرات اقلیمی در کسب‌وکارهای کوچک

مدیران شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی در آمریکا، طرح جدیدی را مبنی بر افزایش سرمایه‌گذاری‌های شهری برای ارائه نوآوری‌های اقلیمی در نهادهای غیردولتی و کسب‌وکارهای جدید آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرمایه‌گذاری پنج میلیون دلاری بخشی از رویکرد جدید شیکاگو برای مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد بود که به کسب‌وکارهای کوچک در تأمین انرژی تجدیدپذیر برای سازه‌های خود کمک خواهد کرد. خرید خودروهای الکتریکی برای این مراکز و نصب ایستگاه‌های شارژ در نزدیکی آن‌ها از دیگر اقدامات مدیران شیکاگو برای کاهش تغییرات اقلیمی در این نهادها خواهد بود. بودجه‌های جدید اقداماتی مانند گسترش زیرساخت‌هایی برای جذب آب باران و کاهش احتمال وقوع سیل را نیز در بر خواهد گرفت، ضمن این‌که بهره‌گیری از این آب برای کاربردهای مختلف مانند آبیاری فضاهای سبز اطراف به کاهش اثرات بحران کمبود آب کمک زیادی خواهد کرد.

مدیران شیکاگو هدف خود از سرمایه‌گذاری جدید را نه‌تنها حمایت از مشاغل کوچک اعلام کرده‌اند، بلکه مدعی شده‌اند این اقدام تحقق هدف کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ را تسهیل خواهد کرد. نکته جالب توجه در مورد عزم بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی این است که سال گذشته نیز مبلغ ۱۸۸ میلیون دلار برای افزایش برابری اقلیمی و پیاده‌سازی پروژه‌های دوستدار محیط زیست پیاده شد که پیامدهای مثبت زیادی را به دنبال داشت.

رویکرد شیکاگو برای کاهش تغییرات اقلیمی در کسب‌وکارهای کوچک

شیکاگو طی چند سال گذشته کاهش انتشار گازهای آلاینده به‌ویژه در بخش حمل‌ونقل و مسکن را به طور جدی مورد توجه قرار داده است و بر ایجاد مناطقی با تاب‌آوری بیشتر در مقابل افزایش شدید دما تمرکز کرده است. اقدامات شهر برای کاهش انتشار کربن شامل طراحی یک دستورالعمل جامع جدید برای ساخت سازه‌هایی با شرایط برابر برای به صفر رساندن انتشار کربن و تولید انرژی پاک است که با تغییر وضعیت اقلیمی به‌روزرسانی خواهد شد تا سازگاری بیشتری را با تغییرات دما به وجود بیاورد. از آن‌جا که کسب‌وکارهای کوچک نقش مهمی در رونق اقتصادی و توسعه پروژه‌های سبز ایفا می‌کنند، حمایت از آن‌ها برای مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌تواند منافع بسیاری را برای شیکاگو به ارمغان بیاورد.

کد خبر 629302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.