واکسن کرونا میزان مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا، بیشتر از ایمنی ناشی از ابتلا به بیماری خطر مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان مؤسسه رجنستریف در ایندیاناپولیس ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونا بر کاهش میزان مرگ‌ومیر مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش، دریافت‌کنندگان واکسن کرونا و افرادی که پیش از این به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، در کل ایالت ایندیانا مقایسه شدند. سن افراد شرکت‌کننده در مطالعه بین ۱۲ تا ۱۱۰ بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر به هر دلیلی، برای افراد واکسینه شده ۳۷ درصد کمتر از افراد دارای ایمنی طبیعی است؛ همچنین محققان به این نتیجه رسیدند که افراد واکسینه شده ۲۴ درصد کمتر از افرادی که پیش از این درگیر بیماری کرونا شده‌اند، به اورژانس مراجعه می‌کنند.

با توجه به داده‌های ارائه شده، عفونت کووید در میان دریافت‌کنندگان واکسن بیشتر از افرادی است که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند. ۶.۷ درصد افراد دریافت‌کننده واکسن درگیر عفونت کووید -۱۹ شدند، در حالی که ۲.۹ درصد افرادی که پیش از این بیمار شده بودند دوباره درگیر کووید -۱۹ شدند.

به گفته محققان، ازآنجاکه احتمال ابتلای افراد واکسینه شده به کرونا بیشتر از افراد دارای مصونیت طبیعی است، میزان مرگ‌ومیر کمتر در میان دریافت‌کنندگان واکسن به دلیل واکسیناسیون است و ارتباطی به رعایت قوانین پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ندارد.

کد خبر 629182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.