واکسن کرونا خطر بروز لخته خون را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر بروز ترومبوز یا لخته خون در میان بیماران بستری شده در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاندمی کووید -۱۹ بر سیستم سلامت جهانی تاثیر گذاشته است و باعث بروز بیش از ۶.۵ مورد مرگ‌ومیر در سراسر دنیا شده است. ویروس کرونا باعث بروز اختلال در دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود. طی سال‌های اخیر، واکسن‌هایی به منظور کاهش شدت بیماری و مرگ‌ومیر کرونا تولید شد.

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر واکسن کرونا بر احتمال بروز لخته خون در میان افراد بستری شده در بیمارستان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۴ بیمار بستری شده در بیمارستان که پیش از این یکی از واکسن‌های بر پایه mRNA را دریافت کرده بودند مورد ارزیابی قرار دادند. گروه کنترل این مطالعه نیز شامل ۲۸ بیمار بستری شده در بیمارستان بود که هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر بروز ترومبوز یا لخته خون در میان بیماران بستری شده در بیمارستان را کاهش می‌دهد. در حالی که افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند از این مزایا بهره‌مند نشدند و در معرض ابتلا به لخته خون یا ترومبوز بودند. همچنین، میزان التهاب در میان افراد واکسینه شده بستری در بیمارستان کمتر بوده است. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

نتایج این مطالعه در مجله انگلیسی Hematology منتشر شده است.

کد خبر 647204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.