تاثیر تعداد دفعات تزریق واکسن کرونا بر تقویت سیستم‌ ایمنی

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تعداد دوزهای دریافتی واکسن کرونا به تقویت سیستم ایمنی در برابر انواع مختلف ویروس کرونا از جمله امیکرون کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر تعداد دفعات تزریق واکسن کرونا بر تقویت سیستم ایمنی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۳ مطالعه که بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را شامل می‌شد تجزیه و تحلیل کردند. شرکت‌کنندگان در مجموع ۲۴ ترکیب از واکسن‌های کووید -۱۹ را با استفاده از هفت واکسن مختلف mRNA و ناقل آدنوویروس دریافت کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سه دوز از هر نوع واکسن mRNA در برابر عفونت‌های غیر شدید کووید -۱۹، ۹۶ درصد مؤثر است در حالی که خطر بستری شدن در بیمارستان را ۹۵ درصد کاهش می‌دهد. استفاده از یک تقویت‌کننده mRNA پس از دو دوز واکسن ناقل آدنوویروس ۸۸ درصد مؤثر است. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که هر شیوه سه دوزی از یک نوع واکسن یا ترکیبی از انواع مختلف واکسن منجر به ایمنی بیشتر نسبت به دو دوز از یک واکسن می‌شود.

دریافت سومین دوز تقویت کننده MRNA، محافظت بیشتری برای بیماران دچار نقص ایمنی نسبت به دو دوز ایجاد می‌کند. البته مشخص نیست که آیا سه دوز واکسن از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ محافظت می‌کند یا خیر؟

کد خبر 580131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.