چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت در شیراز برگزار شد

رئیس چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت هدف از برگزاری این رویداد را اجتماعی شدن سلامت و اجرایی شدن بند یازدهم سیاست‌های کلی سلامت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کامران باقری لنکرانی امروز _ چهارشنبه سی‌ام آذر _ در چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی شیراز، هدف از برگزاری این رویداد علمی را اجتماعی شدن سلامت و اجرایی شدن بند یازدهم سیاست‌های کلی سلامت دانست و اظهار کرد: در این همایش دوروزه، امکان استفاده از منابع و ظرفیت‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد در مسیر اجتماعی شدن سلامت بررسی می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ که با توجه بیش از پیش به نقش و تاثیر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در سلامت جامعه همراه بود، ادامه داد: ازجمله مسائل تاثیرگذار بر سلامت عمومی، عوامل اجتماعی است که در طول برگزاری این همایش مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت گفت: تاکید بر مشارکت ساختارمند و فعالانه مردم در تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه، مولفه‌هایی نظیر افزایش آگاهی، مسئولیت‌پذیری، توانمندی، فعالیت ساختارمند و تغییرپذیری، از عوامل مهم در این زمینه است.

وی تصریح کرد: با برگزاری این سلسله‌کنگره‌ها تلاش داریم سلامت اجتماعی را ارتقا دهیم و این برنامه الگویی برای اشاعه اجتماعی شدن سلامت باشد و تقویت نقش سازمان‌ها در مشارکت اجتماعی و اجتماعی شدن سلامت را به همراه داشته باشد.

کد خبر 628323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.