جراحی کاهش وزن چه تاثیری بر مشکل بی‌اختیاری ادرار دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که جراحی کاهش وزن به کاهش مشکل بی‌اختیاری ادرار کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بی‌اختیاری ادرار یک مشکل رایج است و چاقی نیز یک عامل خطر برای این مشکل در نظر گرفته می‌شود، به طوری که اضافه وزن فشار بیشتری به مثانه و ماهیچه‌های حمایت‌کننده از آن وارد می‌کند که می‌تواند باعث بی‌اختیاری ادرار شود؛ بنابراین زمانی که افراد درگیر چاقی و بی‌اختیاری ادرار هستند، به کاهش وزن تشویق می‌شوند.

گروهی از محققان دانشگاه پیتسبرگ در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر جراحی کاهش وزن بر مشکل بی‌اختیاری ادرار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۲۲۷ مرد و زن که در ۱۰ بیمارستان ایالات متحده جراحی کاهش وزن انجام داده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه یکی از دو عمل بای‌پس معده یا اسلیو گاسترکتومی را انجام داده بودند.

با توجه به نتایج ارزیابی‌های انجام شده، ۵۲ درصد زنان شرکت‌کننده در مطالعه حداقل یک بار در هفته قبل از جراحی کاهش وزن، بی‌اختیاری ادرار را تجربه کردند، درحالی‌که این میزان یک سال پس از جراحی به ۱۵ درصد کاهش یافته بود. مردان کمتری در گروه مورد بررسی بی‌اختیاری ادرار داشتند، البته به صورت کلی زنان به دلیل آناتومی و عوامی مانند زایمان بیشتری درگیر این مشکل می‌شوند.

محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که جراحی کاهش وزن می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد، یکی از این فواید تسکین طولانی مدت بی‌اختیاری ادرار است.

کد خبر 628122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.