آیا سیگار الکترونیکی به ترک سیگار کمک می‌کند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از سیگارهای الکترونیکی به ترک سیگار کمک شایانی نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم به دلایل مختلفی مانند تلاش برای ترک یا کاهش سیگار از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند؛ برخی افراد برای دریافت نیکوتین در مکان‌هایی که نمی‌توانند سیگار بکشند از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند. گروهی از محققان دانشگاه جرج واشنگتن در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تأثیر سیگار الکترونیکی بر ترک سیگار مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به ۵۴۵ فرد سیگاری که سیگار الکترونیکی نیز مصرف می‌کردند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه روزانه سیگار سنتی می‌کشیدند و ۳۳.۵ درصد روزانه سیگار الکترونیکی می‌کشیدند. در مجموع تقریباً ۸۲ درصد فکر می‌کردند استفاده از سیگار الکترونیکی ضرر کمتری نسبت به سیگار کشیدن دارد. محققان همچنین متوجه شدند که ۶۶ درصد مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی در طول دوره مطالعه سیگار کشیدن را ترک کردند، اما یک سوم آن‌ها در طول دوره شش ساله مطالعه به مصرف سیگار ادامه دادند.

به گفته پژوهشگران، ۵۵ درصد افراد سیگاری به سیگار کشیدن ادامه دادند، در حالی که ۲۷ درصد به آرامی و ۱۷.۵ درصد در اوایل مطالعه آن را ترک کردند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سیگارهای الکترونیکی به ترک سیگار کمک قابل‌توجهی نمی‌کند. علاوه بر این، نیکوتین سیگارهای الکترونیکی اعتیادآور است و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و ریوی را افزایش می‌دهد. بنابراین لازم است افراد از مصرف هر دو نوع سیگار دوری کنند.

نتایج این پژوهش در مجله Tobacco Control منتشر شده است.

کد خبر 628121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.