بنیاد متولی امور ایثارگران در برنامه توسعه هفتم است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مبنای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور است، گفت: بنیاد متولی امور ایثارگران در برنامه توسعه هفتم است، بنابراین این امور پیش از موعود بازنگری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، علیرضا شهسواری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دولت مستقر، بازنگری برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته که در این راستا ۶ ماده و ۴۹ بند و تبصره این برنامه مرتبط به ایثارگران بازبینی شده که ۸۰ درصد این تعداد مربوط به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بازخورد پنج‌ساله برنامه ششم توسعه را مورد ارزیابی قرار داده و نقایص و ایرادات موجود در آن را شناسایی کرده است که در برنامه هفتم توسعه این موارد اصلاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان در دوران دفاع مقدس پنج هزار و ۵۲۷ شهید، ۹ هزار و ۵۸۷ جانباز و ۸۳۵ آزاده را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، گفت: براساس ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، ۲۵ درصد استخدامی‌های کشور متعلق به این افراد است اما طی یک‌سال اخیر کارگروه اشتغال ایثارگران در استان تشکیل نشده است.

شهسواری با بیان اینکه بنیاد تنها متولی ارائه خدمات و مطالبات به ایثارگران است، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به تنهایی قادر به اشتغال‌زایی برای فرزندان شاهد و ایثارگر نیست و دستگاه‌های اجرایی در این‌باره باید اقدامات لازم را انجام داده و در جذب و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به تسهیلات اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری استان اشاره کرد و یادآور شد: این تسهیلات به‌صورت عملکردی است و به هر میزانی بتوان طرح اشتغال‌زایی ارائه داد، به همان میزان تسهیلات دریافت می‌شود که امسال، میزان تسهیلات صندوق توسعه اشتغال بنیاد از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و به خانواده‌های شهدا و ایثارگران فاقد شغل پرداخت می‌شود.

کد خبر 627503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شایسته است که جزء ۸ بند ج ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم توسعه که در آن احکام مربوط به امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور در برنامه هفتم توسعه تنفیذ شده است، در سال جاری ابلاغ و اجرا شود و به ابتدای ۱۴۰۳ موکول نشود. خدا نگهدار.