ظرفیت‌های مردمی برای ترویج فرهنگ ایثار به‌کارگیری شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر استانی به بوشهر، در نشست شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان گفت: باید کاری کرد که مردم و دستگاه‌های دیگر در برنامه‌های مربوط به حوزه ایثار و شهادت مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به مشکلات تردد در استان بوشهر برای خدمت‌رسانی به خانواده ایثارگران اظهار کرد: استان بوشهر چند صد کیلومتر مساحت دارد و این موضوع، تردد را در این استان دشوار می‌کند؛ همان‌طورکه اختیارات از ستاد مرکز به استان داده می‌شود، استان‌ها نیز باید این اختیارات را به شهرستان‌ها تفویض کنند تا مشکلات خانواده ایثارگران مرتفع شود.

معاون رئیس‌جمهور خطاب به مدیران و کارکنان بنیاد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد انقلابی و مقدس است. موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ اهل بیت (ع) است و کارکرد شما در حوزه فرهنگی باید طوری باشد که برای امام حسین (ع) کار می‌کنید. اصل ثابت در بنیاد خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است که نباید تبدیل به عادت شده و مشکلات و مسائل نادیده قرار گرفته شود. تأکید من این است که کارکنان بنیاد وظیفه خدمت‌رسانی محترمانه به جامعه ایثارگری را به عهده دارند، بنابراین درخواست خارج از قانون نیز باید به صورت شفاف و روش پاسخ داده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در بنیاد باید هوشمند شود. شاید افرادی امکان این را ندارند که از این خدمات هوشمند استفاده کنند که باید آن‌ها را راهنمایی کنید. شاید افرادی از جامعه ایثارگران نیاز به گفت‌وگو داشته باشند که باید کار با دقت این کار انجام شود. تجربه در سفرهای استانی و آنالیز ما این است ۸۰ درصد مطالبات جامعه هدف مطالبات قانونی است و ۲۰ درصد مطالبات خارج از قوانین مصوب است. برخی مطالبات نیز به دلیل تأمین نشدن اعتبار اجرایی نشده اما قانونی است و باید به درستی پاسخ شفاف داده شود.

قاضی‌زاده‌هاشمی با تأکید بر اینکه ارتباطات با جامعه ایثارگری باید وسیع و دقیق باشد، افزود: باید حس تازگی همواره در کارکنان بنیاد وجود داشته باشد. مشکل کمبود پست سازمانی و کمبود نیرو در بنیاد وجود دارد و ساختار بنیاد باید سبک و چابک شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه عملیاتی سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: کارکنان بنیاد نقطه نظرات خود را با معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی در میان بگذارند و پیشنهادات و اقدامات ابتکاری را در اختیار همکاران دیگر قرار دهند. در حل مشکلات خانواده ایثارگران تنها بنیاد مسئول نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید به وظایف خود عمل کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر استفاده از ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سایر دستگاه‌ها برای توجه به گلزارهای مطهر شهدا گفت: باید کاری کرد که مردم و دستگاه‌های دیگر در برنامه فرهنگی مربوط به حوزه ایثار و شهادت حضور فعال داشته باشند و این هنر شما است. لباس ما لباس خدمت به ایثارگران است و تا زمانی که خانواده شهید و ایثارگری از خدماتی استفاده نکرده است نباید از آن خدمات استفاده کنید.

کد خبر 626821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.