اهمیت مصرف امگا 3 در بدنسازی

امگا 3 از آن دسته مکمل‌هایی است که مصرف آن به همه پیشنهاد می‌شود. ولی آیا می‌دانستید مصرف امگا 3 در ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؟

مصرف OMEGA 3 در کنار سایر پودرها و مکمل‌های بدنسازی هر ورزشکاری وجود دارد. در این مطلب به‌طورکامل درخصوص نقش امگا 3 در بدنسازی گفته شده است. اگر قصد دارید به عنوان یک ورزشکار از نحوه و میزان مصرف این مکمل آگاه شوید و درمورد مزیت‌های آن بیشتر بدانید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

فواید قرص امگا 3 در بدنسازی چیست؟

مصرف امگا 3 در بدنسازی به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، توصیه می‌شود. ولی خواص این مکمل محدود به همین یک مورد نیست. امگا 3 به‌عنوان یک مکمل ورزشی علاوه‌بر سرعت‌بخشیدن به زمان ریکاوری پس از تمرینات، باعث بهبود جریان خون و اکسیژن، کاهش آسیب‌های ورزشی و حساسیت مفاصل می‌شود. به‌همین دلیل اضافه کردن این روغن به برنامه غذایی ورزشکاران بسیار اهمیت دارد. علاوه‌بر این، امگا 3 مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به‌طور مفصل بررسی کرده‌ایم.

کمک به افزایش پروتئین‌سازی و بالا بردن قدرت بدن

امگا 3 در بدن ورزشکاران باعث کمک به سنتز پروتئین می‌شود. سنتز پروتئین فرآیندی است که بدن برای افزایش توده عضلات و بالا بردن قدرت بدن طی می‌کند. استفاده از امگا 3 حتی برای افرادی که از قدرت عضلانی بالایی برخوردار هستند، تاثیرگذار است. این مورد طی آزمایشی روی ۱۱ ورزشکار و ۹ زن و مرد غیرورزشکار انجام شده و به یک نتیجه ثابت رسیده‌اند.

اهمیت مصرف امگا 3 در بدنسازی

کاهش چربی شکمی و جلوگیری از عضله‌سوزی

امگا 3 چربی به‌دست آمده از ماهی است؛ ولی می‌تواند باعث کاهش توده چربی بدن شود. هنگامی که سطح امگا 3 در بدن به‌اندازه کافی بالا باشد، بدن در حین ورزش انرژی موردنیاز خود را از سوختن و تجزیه چربی‌های بدن به‌دست می‌آورد و عضله‌سوزی صورت نمی‌گیرد. حتی اگر به‌همراه تمرین‌های بدنسازی، از یک رژیم لاغری نیز پیروی می‌کنید، حتما امگا 3 مصرف کنید تا از عضله‌سوزی جلوگیری شود. این قانون همانند نقش چربی ماهی در سنتز پروتئین به‌صورت عملی به اثبات رسیده است.

کاهش درد عضلانی و تسریع زمان ریکاوری

روغن ماهی حاوی دو عنصر EPA و DHA است که خواص ضدالتهابی به‌همراه دارند. این دو عامل درحین یا بعد از ورزش‌های سنگین بدنسازی به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند. درواقع اسیدهای چرب امگا 3 باعث جلوگیری از کم شدن قدرت بدن، کاهش دامنه حرکتی و کاهش انعطاف‌پذیری بدن خواهد شد. درنتیجه، ورزشکارانی که روزانه مقدار مشخصی از روغن ماهی را در برنامه غذایی خود دارند، از قدرت بالای بدنی و مدت زمان ریکاوری کمتری بهره‌مند می‌شوند.

بهترین زمان مصرف امگا 3 در بدنسازی

زمان مصرف مکمل‌ و ویتامین‌ها به جذب بهتر آن‌ها کمک می‌کند؛ ولی به‌ این معنا نیست که فقط در ساعت تعیین‌شده می‌توان آن‌ها را مصرف کرد. مکمل امگا 3 را نیز می‌توان مانند کراتین در هر ساعت از روز استفاده کرد. بااین‌حال، برای جذب بهتر این مکمل باید آن را به‌همراه غذاهای چرب خورد. بهترین زمان مصرف امگا در طول روز و بعد وعده ناهار است. ولی اگر فراموش کردید با ناهار بخورید، با شام نیز می‌توانید آن را مصرف کنید.

میزان مصرف امگا 3 در بدنسازی

مکمل امگا 3 با دو آمینه‌اسید EPA و DHA عرضه می‌شود. این مدل‌ها براساس نوع ماهی و نحوه فرآوری آن متفاوت است. براساس استاندارد داروی اروپا، این دو نوع مکمل امگا 3 را می‌توان به‌صورت ترکیبی تا ۵ هزار میلی‌گرم در روز مصرف کرد. البته جدول ارزش غذایی این دو نوع مکمل با یکدیگر متفاوت است. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود قبل از مصرف نحوه مصرف دارو را به‌دقت مطالعه کنید. به‌طورکلی، 2000 تا 3000 میلی‌گرم از مکمل امگا 3 برای مصرف ورزشکاران در روز توصیه می‌شود.

منابع طبیعی امگا 3 در مواد غذایی کدام است؟

امگا 3 به‌طور طبیعی در برخی از مواد غذایی یافت می‌شود. به‌طور کل غذاهایی که سرشار از امگا 3 هستند، به شرح زیر است:

  • جلبک
  • دانه چیا
  • صدف
  • ماهی
  • سایر مواد غذایی
  • بذر کتان
  • انواع لوبیا و سویا
  • روغن سویا، کانولا و بذر کتان
  • گردو

این مواد غذایی باید در رژیم ورزشکاران باشد. درصورتی‌که امکان مصرف روزانه آن‌ها را ندارید، باید از قرص مکمل آن استفاده کنید.

اهمیت مصرف امگا 3 در بدنسازی

مکمل‌های ورزشی مکمل شاپ؛ رسیدن به نتیجه دلخواه بدون آسیب به بدن

در این مقاله به بررسی نقش امگا 3 در بدنسازی پرداختیم. هر یک از مکمل‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب در بدنسازی نقش دارند. امگا 3 نیز جزو این دسته مکمل‌های ضروری برای افراد بدنسازی قرار می‌گیرد. مصرف این مکمل به کاهش درد عضلانی، کم شدن توده چربی بدن به‌خصوص در ناحیه شکم و پروتئین‌سازی کمک می‌کند. میزان مصرف و مقدار آن نیز باید متناسب با دستور درج شده روی بسته‌بندی باشد.

در داروخانه آنلاین مکمل شاپ شما می‌توانید انواع مکمل‌های موردنیاز برای بدنسازی را با تاییدیه وزارت بهداشت، غذا و دارو خریداری کنید. برای این‌کار ابتدا وارد سایت mokamelshop.com شده و با جستجوی مکمل موردنظر، خرید خود را تکمیل کنید. علاوه‌بر این، کارشناسان ما از طریق شماره 02128424575 راهنمای شما برای خرید از سایت مکمل شاپ خواهند بود.

کد خبر 627438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.