چگونه خس‌خس سینه را با راهکارهای خانگی درمان کنیم؟

نوشیدن مایعات گرم، مصرف میوه و سبزیجات، ترک سیگار، استشمام هوای مرطوب و ورزش‌نکردن در هوای سرد و خشک به درمان خس‌خس سینه کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خس‌خس سینه یکی از مشکلات تنفسی است که در اثر دم و بازدم صدایی مانند صدای سوت زدن از فرد به گوش می‌رسد که با استفاده از روش‌های خانگی می‌توان آن را تا حدودی درمان کرد. در ادامه به بررسی چندین روش راهکار خانگی برای درمان این مشکل می‌پردازیم:

نوشیدن مایعات گرم

یکی از روش‌های برطرف کردن خس‌خس سینه نوشیدن مایعات گرم است. در صورتی که خس‌خس سینه به دلیل وجود خلط در کانال هوایی باشد، نوشیدن چای گیاهی و آب گرم به کاهش خلط کمک می‌کند.

مصرف میوه و سبزیجات

تغذیه نقش مهمی در درمان خس‌خس سینه دارد بنابراین نباید از مصرف میوه و سبزیجات غافل شوید. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین C از سیستم تنفسی محافظت می‌کند. مواد غذایی حاوی ویتامین C شامل کلم بروکلی، اسفناج، فلفل رنگی، گوجه فرنگی و پرتقال می‌شود.

ترک سیگار

سیگار کشیدن یکی از دلایل خس‌خس سینه است؛ سیگار کشیدن باعث بروز بیماری‌های دیگر نیز می‌شود. بنابراین یکی از روش‌های درمان خس‌‎خس سینه ترک سیگار است.

ورزش نکردن در هوای سرد و خشک

بعضی افراد با ورزش کردن در هوای سرد و خشک دچار خس‌خس سینه می‌شوند؛ زیرا راه‌های هوایی در هوای سرد و خشک باریک‌تر می‏‌شود و فرد با زیاد شدن تعداد تنفس دچار خس‌خس می‌شود. در صورتی که با ورزش کردن در هوای سرد دچار خس‎خس سینه می‌‏شوید، در فصل سرما در فضای بسته ورزش کنید.

استشمام هوای مرطوب

تنفس هوای بخار یا مرطوب به کاهش خلط در کانال هوایی کمک می‌کند، در نتیجه باعث می‏‌شود فرد به راحتی نفس بکشد. به همین دلیل، توصیه شده است در منزل از دستگاه بخور استفاده کنید یا در حمام پر از بخار دوش آب گرم بگیرید.

کد خبر 627397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.