تغییرات اقلیمی، تهدیدی جدی برای شهرنشینان آمریکایی

گزارش‌ها حاکی از آن است که به تازگی شهرنشینان آمریکایی، کمبود منابع و کاهش کیفیت زندگی ناشی از تغییرات اقلیمی را تهدیدی جدی برای خود می‌دانند و بر این باور هستند که تکنولوژی می‌تواند در حل این بحران اثربخش باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه یک نظرسنجی بین هزار شهروند آمریکایی در نوامبر ۲۰۲۲، حاکی از آن بود که از هر پنج شهروند، سه نفر (یعنی حدود ۵۷ درصد) تغییرات اقلیمی را تهدیدی جدی برای کیفیت زندگی خود می‌دانند و ۶۱ درصد از آن‌ها نیز بر این باور هستند که اثرات جزایر گرمایی بسیار سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌شود، در حال گسترش است. در این میان، ۴۷ درصد از مردم آمریکا، تغییرات آب و هوایی را برای امنیت ملی بسیار خطرناک تصور می‌کنند و ۴۰ درصد نیز رویکردی بسیار منفی نسبت به اثرات اقتصادی حاصل از گرم شدن زمین دارند.

نگرانی‌های دوحزبی

نتیجه تحقیقات انجام شده میان شهروندان آمریکایی نشان داد که نوعی نگرانی دوحزبی میان مردم در مورد تغییرات اقلیمی وجود دارد و این در حالی است که همه شهروندان خواهان توجه هرچه بیشتر مدیران به حل این بحران هستند. در واقع، حدود سه‌چهارم حامیان دموکرات، تغییرات اقلیمی را یک تهدید جدی برای سبک زندگی خود می‌دانند و این در حالی است که ۴۲ درصد از جمهوری‌خواهان و ۴۷ درصد از حامیان سیاست مستقل بر این باور هستند که تغییرات اقلیمی خطرات بسیاری را به دنبال دارد.

تغییرات اقلیمی، تهدیدی جدی برای شهرنشینان آمریکایی

نتیجه تحقیقات انجام شده همچنین حاکی از تفاوت وابسته به سن در نگرش مردم نسبت به تغییرات اقلیمی است به این صورت که جوانان کشور بسیار بیشتر از میانسالان و افراد پیر نگران اثرات جزایر گرمایی بر زندگی خود هستند. در واقع، دوسوم افراد زیر ۴۴ سال تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی را امری کامل محتمل می‌دانند که این میزان برای افراد بالای ۴۴ سال به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

از حیث جنسیت نیز دیدگاه‌های شهروندان آمریکایی نسبت به تغییرات اقلیمی متفاوت است؛ به این صورت که ۶۱ درصد از مردان و ۵۴ درصد از زنان این بحران را تهدیدی جدی برای زندگی خود تصور می‌کنند.

اگرچه اغلب شهرنشینان آمریکایی بر این باور هستند که تکنولوژی بهترین شیوه برای حل اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی است، با این حال بسیاری از آن‌ها خدمات دولت در این زمینه را ناکافی و ناکارآمد تصور می‌کنند.

کد خبر 627019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.