«نقش خیال» در نقاش‌خانه حوزه هنری

نمایشگاه نقاشی و نگارگری نقش خیال با آثاری از هنرجویان و دانش‌آموختگان هنر نقاشی حوزه هنری اصفهان امروز (پنجشنبه) در گالری نقش‌خانه حوزه هنری افتتاح خواهد شد.

میثم نیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حوزه هنری استان اصفهان به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاهی با عنوان «نقش خیال» با ارائه آثاری از هنرمندان عرصه نگارگری و نقاشی ترتیب داده است.

وی افزود: آثار این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارهای پژوهشی دانش‌آموزان هنرمند اصفهانی در کنار هنرجویان واحد آموزش حوزه هنری است که در گالری «نقش‌خانه» به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدرس دانشگاه هنر اصفهان و نقاشی ایرانی تصریح کرد: تعداد زیادی از این هنرجویان زیر نظر من در محل حوزه هنری و با حمایت این نهاد فرهنگی رشد یافته و امروز این نمایشگاه را در هفته پژوهش ترتیب داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنرجویان و دانش‌آموزان این رویداد هنری از کوچک‌ترین هنرجو ۸ ساله و بزرگ‌ترین هنرجو ۵۶ ساله و از دبیران ریاضی و هنرمند آموزش‌وپرورش اصفهان هستند که ۵۷ اثر از آن‌ها در نمایشگاه نقش خیال به نمایش گذاشته خواهد شد.

نیلی با بیان اینکه روز پنجشنبه _بیست‌وچهارم آذرماه_ به مناسب هفته پژوهش با موضوع داستان‌پژوهی و مثنوی‌پژوهی سخنرانی خواهیم داشت، افزود: امروز شاهد این هستیم که بسیاری از افراد در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به کار عملی می‌پردازند و افرادی که مشغول تحصیل هستند تنها به کارهای تئوری و نظری اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه برای به تکامل رسیدن و پیشرفت در هر رشته‌ای به هر دو بال علمی و علمی در کنار یکدیگر نیاز داریم، اضافه کرد: هفته پژوهش باید ارج نهاد شود و در نظر داشته باشیم که فقط دانشگاه‌ها یا مراکز علمی تخصصی این وظیفه را بر عهده ندارند.

«نقش خیال»؛در نقاش‌خانه حوزه هنری

مدرس دانشگاه هنر اصفهان افزود: به همین بهانه به حوزه هنری اصفهان نامه‌ای مبنی بر اینکه نباید موضوع پژوهش تنها در دانشگاه و مراکز علمی دنبال شود، ارسال کردیم؛ به دنبال این بوده و هستیم که هرسال در طول این هفته، طرح جدیدی اجرا کنیم و اجازه ندهیم اندک نوری که در موضوع پژوهش و پژوهشگری داریم، خاموش شود.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نگارگری و نقاشی «نقش خیال» امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم آذرماه_ ساعت ۱۶ با حضور رسانه‌ها و مدیر حوزه هنری استان اصفهان افتتاح خواهد شد و تا روز بیست‌ونهم آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 626820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.