اصفهان مهم ترین خاستگاه «هنر نگارگری» است/بهره‌برداری از ۲ هزار میلیارد پروژه در منطقه ۳

شهردار اصفهان از ثبت هنر نگارگری (مینیاتور اصفهان) در فهرست میراث جهانی ناملموس بشری خبر داد و گفت: مهمترین خاستگاه و رفیع ترین جایگاه این هنر در اصفهان است، جایی که استادان بزرگی همچون «فرشچیان» و «جزی‌زاده» به آن تعلق دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۹ آذرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، اظهار کرد: فردا یکشنبه در آخرین روز آذرماه در ادامه برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» چندین پروژه عمرانی و مرمتی در منطقه سه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در منطقه سه مرمت حمام شاهزاده‌ها با همکاری این منطقه و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به مرحله تکمیل و احیا رسیده است، افزود: این حمام یادگار دوران صفوی و در محدوده تاریخی شهر قرار دارد که اگر شهرداری برای مرمت اقدام نکرده بود، به یک مخروبه تبدیل می‌شد، اما خوشبختانه در حال حاضر به عنوان فضای گردشگری آماده بهره‌برداری است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: فردا (یکشنبه) عملیات اجرایی احداث پارکینگ مشارکتی سنبلستان آغاز و دو هزار میلیارد ریال پروژه بهره‌برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در منطقه سه و به طور مشترک با همکاری منطقه یک چندین پروژه میراثی از جمله پیاده‌راه سازی چهارباغ به عنوان یک پروژه ویژه و ماندگار که شهروندان و دوستداران اصفهان از این اقدام ابراز رضایتمندی کردند، اجرا شده است.

نوروزی با بیان اینکه مراحل تکمیلی فعالیت‌های عمرانی در خیابان‌های آمادگاه و شیخ بهایی در حال اجرا است، گفت: سنگ‌فرش میدان امام حسین (ع) نیز در حال تکمیل است و روزهای پایانی را طی می‌کند که با این اقدام محور پیاده‌راه شهر از سی و سه پل تا میدان امام علی (ع) وصل خواهد شد و موفقیت بزرگی در بافت تاریخی شهر است که می‌تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

وی با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار به تلاشگران عرصه سلامت، یاد و خاطره شهدای راه سلامت را گرامی داشت.

کد خبر 462530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.