سبک زندگی سالم خطر ابتلا به کولیت روده را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم می‌تواند خطر بروز کولیت روده را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی عوامل تاثیرگذار بر احتمال بروز بیماری کولیت روده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، عادات سبک زندگی حدود ۲۹۰ هزار شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک سبک زندگی سالم می‌تواند از ۶۰ درصد موارد بیماری کرون و کولیت روده پیشگیری کند.

به گفته محققان با رعایت سبک زندگی سالم می‌توان از بخش قابل‌توجهی از موارد ابتلا به بیماری‌های گوارشی پیشگیری کرد. محققان لیستی از عوامل سلامتی تهیه کردند که بر خطر ابتلا به بیماری التهابی روده تاثیر می‌گذارد. این لیست مجموعه ساده‌ای از عوامل خطر قابل اصلاح بود که شامل چاقی، سیگار کشیدن، استفاده بیش از حد از مسکن‌هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن، نداشتن فعالیت بدنی، مصرف کم میوه، سبزیجات، فیبر، آجیل و دانه‌ها و مصرف زیاد گوشت قرمز می‌شود.

پژوهشگران با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که عادات سالم می‌تواند خطر بروز تعداد زیادی از بیماری‌های گوارشی را کاهش دهد. عوامل سبک زندگی به روش‌های مختلف در ابتلا به بیماری‌های التهابی روده نقش دارند. بعضی از آن‌ها باعث بروز التهاب می‌شود، در حالی که گروهی دیگر ممکن است برای میکروب‌های گوارشی در روده مضر باشد.

کد خبر 626241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.