تاثیر مصرف عسل بر کاهش قند خون و کلسترول

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف عسل به کاهش قند خون و کلسترول کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عسل دارای بسیاری از مولکول‌های زیست‌فعال ازجمله پلی‌فنول‌ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آلی است که دارای مجموعه‌ای از خواص دارویی از جمله اثر آنتی‌بیوتیکی، اثر ضدسرطانی، اثر ضدچاقی و محافظت در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب هستند. گروهی از محققان دانشگاه تورنتو کانادا به منظور بررسی تأثیر مصرف عسل بر کاهش قند خون و کلسترول، ۱۸ آزمایش تغذیه کنترل شده با ۱۱۰۵ فرد تقریباً سالم را تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد عسل گلوکز خون ناشتا، کلسترول کل و کلسترول بد (LDL) و نشانگر بیماری کبد چرب را کاهش می‌دهد. با وجود اینکه انواع قندها خطرات مربوط به متابولیک قلبی را افزایش می‌دهد و عسل نیز ۸۰ درصد قند دارد، محققان دریافتند که عسل ممکن است در دسته‌بندی خاص خود قرار بگیرد و به عنوان یک غذای سالم مورد توجه باشد.

به گفته پژوهشگران، عسل خام بیشترین فواید متابولیک قلبی را به همراه دارد و برخلاف بیشتر شیرین‌کننده‌ها قدرت شیرین‌کنندگی عسل فقط از قندهای معمولی مانند فروکتوز و گلوکز ناشی نمی‌شود. عسل خام دارای مجموعه‌ای از مواد مغذی از جمله بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها است که ممکن است با پاستوریزه شدن مقدار آن‌ها کاهش پیدا کند.

کد خبر 625834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.