ورزش چه تاثیری بر روند درمان سرطان سینه دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش تاثیری مثبت بر روند درمان سرطان سینه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ادیت کوان در استرالیا به منظور بررسی تاثیر ورزش بر روند درمان سرطان سینه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۸۹ زن مبتلا به سرطان سینه که تحت درمان بودند را مورد ارزیابی قرار دادند، ۴۳ نفر از زنان در بخش ورزش شرکت کردند در حالی که گروه کنترل فعالیت ورزشی نداشتند.

ورزشکاران یک برنامه ۱۲ هفته‌ای خانگی انجام دادند که شامل جلسات تمرینی مقاومتی هفتگی و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ورزش هوازی بود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیمارانی که ورزش می‌کردند در مقایسه با گروه کنترل، در طول و بعد از پرتودرمانی سریع‌تر از خستگی ناشی از سرطان بهبود پیدا می‌کنند. ورزشکاران شاهد افزایش قابل توجهی در کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی بودند که می‌تواند شامل معیارهای آرامش عاطفی، فیزیکی و اجتماعی باشد.

نتایج این پژوهش انجام شده نشان داده است که یک برنامه ورزشی خانگی در طول پرتودرمانی، بسیار موثر، ایمن و امکان‌پذیر است. به گفته محققان، ورزش کردن می‌تواند اثرات قابل‌توجهی بر خستگی مرتبط با سرطان و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در طول و بعد از رادیوتراپی داشته باشد. دستورالعمل ملی استرالیا برای بیماران سرطانی بر ۳۰ دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط پنج روز در هفته یا ۲۰ دقیقه ورزش هوازی شدید سه روز در هفته تاکید دارد.

کد خبر 625216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.