لزوم توجه به توان‌یابان در مدیریت شهر

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای شهر و شهرداری باید به وظایف خود بر اساس قانون به‌منظور تسهیل شرایط شهر برای توان‌یابان عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز چهارشنبه شانزدهم آذر در یکصدوچهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: انتظار می‌رود شورای شهر و شهرداری بتوانند در جهت تسهیل و مساعدت توان‌یابان گام‌هایی را بردارند و به وظایف خود بر اساس قانون عمل کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر امیدآفرینی در جامعه ادامه داد: مسئولان باید امیدآفرینی را به مردم انتقال دهند و از ارائه مطالبی که یأس ایجاد می‌کند و موجب سیاه‌نمایی می‌شود، پرهیز و جلوگیری کنند.

برنامه‌ریزی شهری باید ناظر بر عبور از بحران‌های پیش‌ِرو باشد

حجت الاسلام و المسلمین ناصر صفری افلاکی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان، نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی شهری باید ناظر بر عبور از ۱۳ بحران پیش‌ِروی شهر و مدیریت شهری باشد. تخریب باغ‌ها، منابع طبیعی و زایش بیابان، تهدیدهایی برای حوزه محیط‌زیست است که آسیب و تهدید جدی برای شهر همدان محسوب می‌شود.

وی افزود: نه‌تنها شاهد تخریب و از بین رفتن باغ‌های شهر هستیم، بلکه درمقابل شاهد ساخت ویلاسازی در حریم باغ‌ها و کاخ‌های تجملی که نماد تبعیض و شکاف اقتصادی است، هستیم. این امر زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی است.

صفری افلاکی با بیان اینکه همدان در زمینه احداث بناهای غیرمجاز در کشور سرآمد است، اضافه کرد: حاشیه‌نشینی و احداث بناهای بی‌ضابطه و بدون پروانه در حاشیه‌ها تهدیدی برای شهر همدان است که با این تفاسیر تولید مسکن و مسجدمحوری توسعه داده نمی‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بافت فرسوده و نبود برنامه‌ریزی برای بازآفرینی شهری تصریح کرد: حضور دلالان و سوداگران مسکن معضلی است که مسکن را به سرمایه تبدیل کرده است.

وی از توزیع ناعادلانه امکانات و تبعیض در شهر انتقاد کرد و گفت: همدان ازنظر جمعیت در رده آخر جدول استان‌ها قرار گرفته و با کاهش چشمگیر جمعیت و بحران پیری مواجه است. بحران بهداشت و سلامت، از دیگر تهدیدهای اجتماعی است و امروزه نان که قوت غالب مردم است، از کیفیت خوبی برخوردار نیست و در کنار آن، استفاده نکردن از تغذیه سالم و طبیعی و طب سنتی و گرایش به غذاهای فست‌ فود بحران ایجاد کرده که سلامت نسل آینده را تهدید می‌کند.

صفری افلاکی ادامه داد: بحران بهداشت و سلامت و تغییر سبک زندگی و تغذیه در باروری زنان و مردان هم تأثیر گذاشته و آسیب‌هایی را به‌دنبال دارد.

کد خبر 625132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.