آمستردام، متعهد به تغییر سبک زندگی شهری

شورای شهر آمستردام در نظر دارد با اعمال تغییراتی در سبک زندگی شهری و چگونگی برخورد با مشکلات موجود، این شهر را به محلی تبدیل کند که سزاوار ماهیت تاریخی و ساکنان آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار آمستردام قصد دارد از مراجعه گردشگران به کافی‌شاپ‌ها خودداری، مناطق تفریحی شهر را متحول و مدل جدیدی از خدمات عمومی ایجاد کند که برای شهر نوعی جدید از سبک زندگی را به‌دنبال داشته باشد، چراکه آمستردام همیشه شهری بوده است که از اقلیت‌ها، تفاوت‌های فرهنگی و تنوعات شهری با رویکردی به‌دور از هرگونه جانب‌گرایی استقبال کرده است اما در عین حال بین‌المللی بودن، روحیه آزاد، کوچک بودن و زندگی شهری پرهیاهو، شکوفایی و مشکلاتی نیز برای آن به وجود آمده است.

شورای شهر آمستردام توسعه گردشگری و جذب مسافران بین‌المللی در واکنش به بحران اقتصادی ۲۰۰۸ را عاملی برای تغییر فضای شهر به‌دنبال تنوع افرادی معرفی کرد که به شهر وارد شدند و با نشان دادن رفتارهایی غیراخلاقی، جو معمول شهر را به‌شیوه‌ای ناگوار دگرگون کردند. در طول همه‌گیری کووید -۱۹ نیز این شهر شاهد اعتراضات ضد نژادپرستی بود که پلیس شهر را به مداخله در راستای حفظ نظم عمومی ملزم کرد اما به‌دنبال آن جرایم سازمان‌یافته‌ای هم‌چون تیراندازی در خیابان شکل گرفت که یک مشکل ملی به‌شمار می‌رود.

آمستردام، متعهد به تغییر سبک زندگی شهری

شورا همچنین تأکید کرد که آزاد بودن استعمال دخانیاتی هم‌چون ماری‌جوآنا در کافی‌شاپ‌های شهر توریست‌پذیر آمستردام منجر به جذب گردشگران ناشایستی به شهر می‌شود که به‌جای تزریق سرمایه به آن با اقامت در هتل، بازدید از میراث‌های فرهنگی، خرید سوغاتی و مواردی از این قبیل، کل زمان خود را به شب‌زنده‌داری، استعمال دخانیات و مشروبات الکلی، تحقیر شهروندان، ایجاد سروصدای زیاد و ناامنی سپری می‌کنند که این اقدامات زندگی را برای شهروندان دشوار کرده است. به همین دلیل شورای شهر آمستردام قصد دارد با ممنوعیت بهره‌مندی گردشگران از این بخش تغییراتی در روند فعلی ایجاد کند.

شورا ممنوعیت موقت ورود گردشگر در راستای بهبود توانایی خود برای قانونی کردن بازارهای آمستردام را در عین دشوار بودن از دیگر اقداماتی معرفی کرد که به آرام شدن جو مشوش شهر کمک می‌کند و از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار است.

شهردار آمستردام نیز با هدف بازنگری در نحوه تعامل دولت و ساکنان، رویه شکایات آمستردام و نحوه ساختار رویه‌های قانونی آن را تغییر داده است، زیرا به‌نظر می‌رسد تمایل به تغییر در دولت این شهر بسیار زیاد است و بازگرداندن اعتماد مدنی با تغییر عملکرد دولت آغاز می‌شود. وی اعلام کرد که مدیریت شهر آمستردام بدون ترس از اشتباه کردن، تغییر عقیده، گوش کردن به شهروندان و هراس از آینده، سبک سیاست‌های خود را متحول می‌کند.

آمستردام، متعهد به تغییر سبک زندگی شهری

کد خبر 623423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.